Sobota dla Věroslava Cvrčeka w wyścigu Autopola Jankov Vŕšok I RADIO WOW

Środek wakacji to jedna z najlepszych rund GSMP 2019 rozgrywanych od lat w okolicach słowackich Banovców. Trasa prowadząca z Uhrovca na szczyt góry Jankov Vŕšok uznawana jest przez zawodników za jedną z najciekawszych w sezonie. 3700 Metrów długości i niezliczona ilość bardzo technicznych zakrętów powodują, że jest to bardzo wymagający wyścig. 7 i 8 runda wyścigów górskich została rozegrana dniach 2-4 sierpnia, 2019 jako wyścig Autopola Jankov vŕšok. W zawodach wystartowało ponad 100 konkurentów z pięciu krajów Europy Środkowej. Polscy kierowcy, pomimo sporej odległości od granicy chętnie odwiedzają okolice słowackich Banovców.

Poza przelotnym deszczem panowała piękna, wakacyjna aura. Pierwszy sobotni podjazd treningowy kilkakrotnie przerywano po niegroźnych kolizjach. 7 rundę Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski Igor Drotar (Skoda Fabia R5 DTIR) rozpoczął od wygrania pierwszego podjazdu treningowego, osiągając czas 01:54,197. Ze stratą +2,405 na mecie zameldował się Andrzej Szepieniec (Mitsubishi Lancer). Trzeci czas uzyskał Szymon Łukaszczyk (MITSUBISHI Lancer Evo V AMS) +2,859. Czwarty czas w generale GSMP i jednocześnie pierwszy wśród samochodów kat 2 z nadwoziem otwartym, uzyskał Paweł Rzadkosz +4,132, jadąc nietuzinkowym autem Norma M20FC, który został wypożyczony z czeskiej stajni Janik Motorsport. Tradycyjnie najszybszą ośką na trasie była Honda Integra Gabriela Kubita - 02:04,308.

Najlepszy czas drugiego podjazdu treningowego w klasyfikacji generalnej wyścigu uzyskał Věroslav Cvrček (ŠKODA Fabia S2000) - 01: 51,275 ale nie był klasyfikowany w polskiej rundzie wyścigów górskich. W krajowym czempionacie najlepszy czas uzyskał Szymon Łukaszczyk 01:52,697. Zawodnik z Zakopanego pozostawił za sobą Pawła Rzadkosza +1,953 i Andrzeja Szepieńca +2,048. Tym razem najszybszym samochodem z nadwoziem zamkniętym, napędzanym na jedną oś został Słowak - Patrik Purš (Honda Civic) 02:05,319.

W pierwszym podjeździe wyścigowym Věroslav Cvrček Jr ustanowił nowy rekord trasy dla pojazdów z nadwoziem zamkniętym - 1.48,072. Rekord trasy należy do Jaroslava Krajci - Lola B02/50 (2013) - 1: 43: 451. Na kolejnych pozycjach widnieli Igor Drotár (+3,342), Waldemar Kluza (+4,507), Paweł Rzadkosz (+4,622), Szymon Łukaszczyk (+4,786) i Andrzej Szepieniec (+4,877).

W drugim podjeździe Cvrčkowi wystarczyło 1.49,907. Za kierowcą z Besedic znaleźli się w wynikach Szymon Łukaszczyk (+1,401), Waldemar Kluza (+1,979), Igor Drotar (+2,121), Michał Ratajczyk (+2,852) i Andrzej Szepieniec (+3,515).

Ostatecznie w klasyfikacji generalnej 7 Rundy GSMP zwyciężył Igor Drotar (3: 43,442), drugi był Szymon Łukaszczyk (3: 44,166) na miejscu trzecim sklasyfikowano Waldemara Kluzę (3: 44,465) i sytuacja ta dokładnie odzwierciedlała wyniki w klasyfikacja aut „Super Cars”. Wyścig Autopola Jankov vŕšok 2019 był również ostania runda, w której startowały samochody z nadwoziem otwartym. W tej klasyfikacji wygrał Paweł Rzadkosz przed Słowakami - Martinem Juhás (Tatuus FR2000) +15,302 oraz Martinem Matuška (INTECH FŠ) +43,753.

W grupie aut E1, 7 rundę Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski wygrał zeszłoroczny Mistrz Polski – Michał Ratajczyk 03:46,085. Zawodnik z Warszawy nie dał szans Tomaszowi Myszkierowi +8,048 w walce o zwycięstwo. Na trzecim miejscu został sklasyfikowany kierowca Hondy Integry- Gabriel Kubit, który tak jak w poprzednich rundach i tym razem wygrał w klasyfikacji samochodów napędzanych na jedną oś. Wygrał dwa podjazdy wyścigowe uzyskując łączny czas 4:00,907. Jako druki wśród „osiek” na metę dotarł Michał Tochowicz (Škoda Fabia) 4:06,417. Czołową trójkę wśród samochodów 4x2 uzupełnił bardzo szybki Słowak - Patrik Purš - 4:07,948.

W grupie A walka toczyła się pomiędzy trzema zawodnikami, jako zwycięzca zakończył zmagania na trasie na Jankov Vŕšok Szymon Piękoś (Mitsubishi Lancer EVO VIII) 03: 57,521 – 9 miejsce w klasyfikacji generalnej. Drugi czas uzyskał Roman Baran (Mitsubishi Lancer EVO VIII) +3,319. Pierwszą trójkę uzupełnił Robert Sługocki (Mitsubishi Lancer Evo X R4) +7,868. Klasę A-2000 opanowali nasi południowi sąsiedzi, wygrał Miroslav Šutlák (Škoda Fabia S2000) 04: 17,236 przed Denisem Pavlík (Peugeot 208 R2) +2,850 i Bohumír Čambálik (Honda Civic Type R) +3,622.

Konrad Biela (Mitsubishi Lancer Evo X) 04: 07,201 ponownie zdominował grupę N, wygrywając ze Słowakiem - Peter Povazan (Mitsubishi Lancer Evo IX) o ponad 10 sekund.

W grupie E0 rywalizacja trwała do ostatnich metrów trasy. Zwycięzca – Paweł Frączek (HONDA Civic Type-R) 04: 28,558 pokonał Janusza Grzyba (HONDA Civic Type-R) o zaledwie +0,119!!! Na trzecim miejscu zameldował się Piotr Staniszewski (HONDA Integra Type R) +4,555.

Po zwycięstwie w Limanowej, Jacek Madziara (Subaru Impreza) dorzucił zwycięstwo w 7 rundzie GSMP, uzyskując łączny czas dwóch podjazdów 04:21,205. Z drugim czasem na metę wjechał Marcin Dopierała (Mitsubishi Lancer EVO 6) +2,508. Trzeci w grupie i pierwszy w klasie A/PL-2000 dojechał Maciej Serafin (Renault Clio) +2,958. Na czwartym miejscu w grupie i pierwszym w klasie A/PL-1600 został sklasyfikowany Arkadiusz Borczyk (Honda Civic VTI) +5,135.

W grupie aut historycznych niespodziewanym zwycięzcą został Austriak Walther Stietka (VW 1302) 05:09,451. Z walki o zwycięstwo odpadł Marcin Kacperek (BMW 318is), któremu odmówiła posłuszeństwa skrzynia biegów. Czołową trójkę w tej klasyfikacji uzupełnili Stanisław Pałka (Honda Civic) +23,741 oraz Angelo Gilli (Fiat 126p) +53,109.

WYNIKI
1. Věroslav Cvrček  (CZ) Skoda Fabia S2000 3:37.979
2. Igor Drotár (SK) Skoda Fabia DTRi +5,463
3. Szymon Łukaszczyk (PL) Mitsubishi Lancer Evo V +6,187
4. Waldemar Kluza (PL) Skoda Fabia S200 +6,486
5. Michał Ratajczyk (PL) Mitsubishi Lancer Evo X +8,106
6. Andrzej Szepieniec (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +8,392
7. Paweł Rzadkosz (PL) Radical SR3 +8,707
8. Dubai (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +15,247
9. Tomasz Myszkier (PL) Skoda Fabia WRC +16,154
10. Szymon Piękoś (PL) Mitsubishi Lancer Evo VIII +19,542

Foto: L Racing