Szymon Łukaszczyk znowu wygrywa wyścig

Niedzielna część Grand Prix Sopot – Gdynia, będąca 10 rundą Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski składała się z dwóch podjazdów treningowych i dwóch wyścigowych. Ze względu na awarie i wypadki na starcie pojawiło się tylko 50 kierowców.  

Podjazdy treningowe wygrał Szymon Łukaszczyk - 01:22,325 i 01:24,870, za jego plecami toczyła się zacięta walka o niższe stopnie podium. W pierwszym podjeździe Top 3 uzupełnili Andrzej Szepieniec +3,987 i „Dubai” +4,448. Tuż za podium został sklasyfikowany Michał Ratajczyk +4,938. Tych trzech zawodników mieściło się w jednej sekundzie. Podczas drugiego podjazdu treningowego Michał Ratajczyk awansował na drugie miejsce 01: 25,973 spychając „Dubaja” na 4. Trzeci czas przejazdu uzyskał Andrzej Szepieniec +1,167. W klasyfikacji 4x2 królował Gabriel Kubit, zajmując odpowiednio 6 i 7 miejsce w klasyfikacji generalnej podjazdów treningowych. Podczas pierwszego podjazdu na drugim miejscu został sklasyfikowany Łukasz Nowak (Seat Leon TCR), natomiast podczas drugiego podjazdu na drugie miejsce wskoczył Michał Tochowicz.

W klasyfikacji generalnej zawodów wszystkie podjazdy padły łupem niepokonanego w ten weekend Szymona Łukaszczyka. Reszta zawodników próbowała dogonić zawodnika z Zakopanego, który w zeszłym sezonie debiutował na trasach GSMP. Michał Ratajczyk uzyskał drugi czas pierwszego podjazdu wyścigowego 01: 24,397 tracąc do Łukaszczyka +1,557. Trzeci czas na mecie uzyskał Andrzej Szepieniec +2,849. W drugim podjeździe wyścigowym czołowa trójka nie zmieniła się. Ostatecznie trio Łukaszczyk 01: 23,552, Ratajczyk +0,290, Szepieniec +0,472 stanęli na podium w klasyfikacji generalnej 10 rundy GSMP w Sopocie. Oczywiście w grupie „Super Cars” na szczycie klasyfikacji był Szymon Łukaszczyk 02: 46,392, drugi był Andrzej Szepieniec +3,321, trzeci Dubai +6,116. Kierowca Daftcode Racing triumfował w grupie aut E1 za nim zostali sklasyfikowani Tomasz Myszkier (Skoda Fabia WRC 4x4) +5,116 oraz Gabriel Kubit, jednoczesny zwycięzca grup 4x2. Na drugim miejscu w tej grupie samochodów został sklasyfikowany Paweł Wójtowicz (Porsche 944t PRS) 03: 09,825 a tuz za nim na mecie zameldował się Michał Tochowicz (Skoda Fabia) 03:10,667.

Roman Baran (Mitsubishi Lancer EVO VIII), który jest prawdziwym weteranem wyścigu w Trójmieście, pokonał Roberta Sługockiego (Mitsubishi Lancer EVO X R4) o +3,219. Na trzecim miejscu w tej grupie oraz na pierwszym w klasie A-2000 sklasyfikowano Marcina Wilusza (Honda Civic) 03:23,172. W klasie A-1600 zwycięstwo odniósł Piotr Krotoszyński (Opel Adam R2) 03: 28,373. Janusz Grzyb (Honda Civic) 03: 26,929 wygrał w grupie aut E0 przed Igorem Łopato (Renault Clio) +1,177 i Kamilem Handlem (BMW 318is) +2,538. Wojciech Subocz wygrał swój „domowy” wyścig w grupie A/PL uzyskując czas przejazdu 03: 14,571, pokonując Jacka Madziarę(Subaru Impreza) +1,210, Na trzecim miejscu w grupie dojechał do mety Marcin Dopierała (Mitsubishi Lancer EVO VI) +1,301. W klasie A/PL-2000 najlepszy czas dwóch przejazdów uzyskał Maciej Serafin (Renault Clio) 03:18,669. Patryk Jusiak pokonał Arkadiusza Borczyka (obaj w Hondach Civic) o 1,547s.

Niestety na metę 10 rundy GSMP nie dotarł żaden zawodnik w klasyfikacji aut historycznych.

Kolejne zawody zawodników startujących w GSMP odbyły się na początku września (6-8.09), Podczas wyścigu Czarna Góra (okolice Siennej w Kotlinie Kłodzkiej).