Szymon Łukaszczyk wygrywa XIII rundę GSMP

 

Ostatnie rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 2019 rozegrane zostały w dniach 27-29 września na Podkarpaciu w Korczynie. Wielki finał niewątpliwie skupiał uwagę wszystkich kibiców, choć walka o tytuł Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej została już rozstrzygnięta to pozostało jeszcze wiele klasyfikacji, w których kierowcy walczyli o tytuły.  Na 4540 metrowym odcinku ze startem na Rynku w Korczynie i metą w Rezerwacie Prządki zobaczyliśmy zobaczyliśmy 56 zawodników.

Pierwszy dzień 16 Wyścigu Górskiego „Prządki” 2019, wygrał Szymon Łukaszczyk. Zawodnik z Zakopanego wygrał wszystkie podjazdy treningowe i pierwszy podjazd wyścigowy, pobił również rekord trasy w Korczynie 1:47,853. Walka o najlepsze czasy podjazdów treningowych toczyła się pomiędzy Dubai-em, Andrzejem Szepieńcem, Waldemarem Kluzą i Michałem Ratajczykiem. Najszybszym samochodem podjazdów treningowych w grupie 4x2 była Honda Integra Gabriela Kubita. Za każdym razem Kubit notował czasy w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej.

W pierwszym podjeździe wyścigowym, wygranym przez Łukaszczyka 01: 49,005, na kolejnych miejscach zameldowali się Dubai (Mitsubishi Lancer Bergmonster) +1,592 i Andrzej Szepieniec (Mitsubishi Lancer) +2,453. Drugi podjazd przerwano ze względu na pogarszające się warunki atmosferyczne. Zawodników skierowano do parku serwisowego na zmianę opon na deszczowe. Drugi podjazd wyścigowy wygrał Andrzej Szepieniec 02: 09,203, przed Szymonem Łukaszczykiem +0,385 i Dubai-em +2,815. Ostatecznie suma czasów z dwóch podjazdów wyścigowych korzystniejsza była dla zawodnika z Zakopanego i z przewagą +2,068 nad Szepieńcem i Dubai-em +4,022 wygrał 13 rundę Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Zwycięzca osiągnął średnią prędkość 137,003 km/h.  Taka sama kolejność była w klasyfikacji „Super Cars”. W grupie E1 najlepszy czas dwóch podjazdów uzyskał Tomasz Myszkier (Skoda Fabia WRC4x4) 04:11,436. Na drugim miejscu w grupie oraz pierwszym w 4x2 dojechał do mety Gabriel Kubit +2,578. Daniel Stawiarski (Mitsubishi Lancer 7motorsport) +11,074 został sklasyfikowany na trzecim miejscu. W kategorii 4x2 pierwszą trójkę uzupełnili Sławomir Kaźmierak (Honda Civic Type-R) +19,378 oraz Paweł Wójtowicz (Porsche 944t PRS) +19,912.

W grupie A w wynikach końcowych zabrakło Roberta Sługockiego, który podczas drugiego podjazdu treningowego zdemolował swojego Mitsubishi Lancera. Kierowca został przewieziony do szpitala z urazami nogi i kręgosłupa. Rywalizację wygrał Karol Krupa (Mitsubishi Lancer EVO VIII) 4: 17,137, przed Romanem Baranem (Mitsubishi Lancer EVO VIII) +6,452 oraz zwycięzcą klasy A-2000 Marcinem Wiluszem +31,309. Baran w związku z nieobecnością Sługockiego na mecie mógł cieszyć się z tytułu mistrzowskiego w grupie A.

W grupie N podczas 16 Wyścigu Górskiego Prządki 2019 zgłosił się tylko jeden zawodnik – Leszek Orzechowski (Seat Ibiza Cupra TDi) 5:13,781. W sezonie 2019 największą ilość punktów zgromadził Konrad Biela, lecz brak odpowiednie ilości zawodników sklasyfikowanych podczas całego sezonu spowodował, że nie został przyznany tytuł Mistrza Polski w tej grupie.

Jacek Madziara już w Siennej zapewnił sobie tytuł w grupie A/PL, więc w Korczynie nie wystartował. 13 rundę GSMP w grupie A/PL zdominował Arkadiusz Borczyk (Honda Civic) 4:37,756. Pokonując Maciej Kmiecika (Honda Civic Type-R) +2,408 (pierwszy w klasie A/PL-2000) oraz Janusza Janię (Honda Integra Type R) +3,391.

W grupie E0 walka toczyła się pomiędzy Pawłem Frączkiem (Honda Civic Type R) a Piotrem Staniszewskim (Honda Integra Type R). Z trudną trasą i zmiennymi warunkami pogodowymi najlepiej poradził sobie kierowca Hondy Civic wyprzedzając Staniszewskiego o +2,158. Podium w grupie uzupełnił Igor Łopato (Renault Clio) +5,435. W klasie E0-1150 najszybciej trasę pokonał Grzegorz Jakubiak (Fiat Cinquecento Sporting) 5: 22,707 przed Szczepanem Krzywdziakiem (Fiat Seicento Sporting) +5,308. Michała Karolczyka (Fiat Cinquecento) sklasyfikowano na trzecim miejscu w klasie +19,278.

W klasyfikacji Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski Historycznych sklasyfikowano tylko Stanisława Pałkę (Honda Civic) 05:52,900. Marcin Kacperek tym razem zgłosił się do grupy A/PL a Angelo Gilli miał awarię.

Foto Grzegorz Kozera