Rekord Łukaszczyka w Korczynie

 

Szymon Łukaszczyk potwierdził podczas drugiego dnia zawodów swoją dominację. W ramach 16 Wyścigu Górskiego „Prządki” 2019 na trasie z Korczyny do miejscowości Czarnorzeki na Podkarpaciu, zakopiańczyk poprawił swój sobotni rekord trasy osiągając najpierw 1: 48,497, a podczas drugiego podjazdu 1: 47,707 ostatecznie wygrywając 14 rundę GSMP Korczyna.

Już podczas dwóch podjazdów treningowych Łukaszczyk potwierdził, że jest najszybszy, pewnie zwyciężając uzyskując czasy 1: 54,163 i 1: 49,792 i osiągając średnią prędkość 148,86 km/h. Drugi czas treningu należał do Dubai-a - 1:51,085. Trzeci czas uzyskał Waldemar Kluza (Skoda Fabia) - 1:52,236. W klasyfikacji samochodów napędzanych na jedną oś najlepszy czas podjazdu osiągnął kierowca Hondy Integry 2: 01,169 ale nie był to Kubit, ale Przemysław Pieniążek, który przejął samochód na 14 rundę GSMP.

Pierwszy podjazd wyścigowy został przerwany po wypadku Michała Karolczyka (Fiat Cinquecento). Po uprzątnięciu trasy i wznowieniu podjazdu najlepszy czas uzyskał Łukaszczyk 1: 48,497 i wyprzedzając Dubaia o +1,883 sekundy i Andrzeja Szepieńca +1,933, różnica między drugim zawodnikiem a trzecim wynosiła zaledwie +0,050. Przemysław Pieniążek za kierownica Hondy Integry dominował w klasyfikacji grupy 4x2 osiągając czas 01:59,307. Drugi w tej grupie był Michał Tochowicz (Skoda Fabia) 02: 05,295 a trzeci Łukasz Nowak Seat Leon TCR 02:05,321. Drugi podjazd zapowiadał się ciekawie, bo różnica pomiędzy Skodą a Seatem wynosiła +0,026.

W drugim podjeździe wyścigowym za Łukaszczykiem zostali sklasyfikowani Andrzej Szepieniec 01: 50,128 oraz Daniel Stawiarski 01: 50,381 pierwszy w grupie E 1. W tej grupie podium uzupełnili Tomasz Myszkier +0: 07,440 i Przemysław Pieniążek (Honda Integra). Dubai podczas drugiego podjazdu miał kłopoty techniczne uzyskał dopiero 7 czas podjazdu i spadł na 5 miejsce w klasyfikacji generalnej 14 rundy GSMP. Tuż za podium sklasyfikowano Waldemara Kluzę, zawodnik z Wieliczki do podium stracił tylko +1,145. Kierowca Skody „na otarcie łez” był trzeci w „super Cars” za Łukaszczykiem i Szepieńcem.

Podczas niedzielnego wyścigu Karol Krupa oddał Lancera Szymonowi Piękosiowi a ten wygrał grupę A osiągając łączny czas podjazdów 03:58,606. Za kierowcą samochodu BorgWarner Racing Team został sklasyfikowany, świeżo upieczony Mistrz Polski grupy A, Roman Baran (Mitsubishi Lancer EVO VIII) +26,479. Na trzecim miejscu w grupie oraz na pierwszym w klasie A-2000, metę dojechał Marcin Wilusz. Niestety po awarii samochodu Leszka Orzechowskiego, żaden zawodnik nie został sklasyfikowany w grupie N.

Kierowca Porsche 911 Carrera 2 – Wojciech Subocz, wygrał klasyfikację grupy A/PL. Za mieszkańcem Trójmiasta zostali sklasyfikowani Maciej Serafin (Renault Clio) 04: 20,845, pierwszy w klasie A/PL 2000 a na trzecim miejscu oraz pierwszy w klasie A/PL 1600 Arkadiusz Borczyk (Honda Civic VTI) 04:23,301. Czołowa trójkę w klasie A/PL 2000 uzupełnili Maciej Kmiecik (Honda Civic Type-R) 04: 29,990 i Janusz Jania (Honda Integra) 04:30,484. Na 6 miejscu w grupie został sklasyfikowany Marcin Dopierała (Mitsubishi Lancer EVO VI) 04: 30,753, najszybszy w A/PL+2.0/4x4.

Znakomitą jazdę pokazał najszybszy w E0, Paweł Frączek (Honda Civic) 04: 24,157 –Wice Mistrz Polskie w E0. Z niewielką stratą na drugim miejscu dotarł Igor Łopato (Renault Clio) +3,533. Janusz Grzyb dotarł na metę na 3 pozycji w grupie, tracąc do zwycięzcy +3,895 –Mistrz Polski w E0. W klasie E0-1150 triumfował Szczepan Krzywdziak 04:59,899.

W klasie historycznej został sklasyfikowany Stanisław Pałka (Honda Civic)  05:38,304.

Foto Grzegorz Kozera