Ostatnia runda sezonu dla Roberta Sługockiego

14, finałowa Runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, rozgrywna podczas Wyścigu Górskiego Szczawne – Kulaszne zapowiadała się wyjątkowo pasjonująco. W klasyfikacji generalnej sezonu wciąż nie była rozstrzygnięta ostateczna kolejność zawodników na podium.

Teoretycznie drugie miejsce zapewnił sobie Robert Sługocki (Automobilklub Krakowski, Mitsubishi Lancer) ale strata trzeciego Romana Barana (Automobilklub Rzeszowski, Mitsubishi Lancer) była minimalna i teoretycznie możliwa do odrobienia. W sobotę Slugocki miał pecha – w jego aucie uszkodzeniu uległa turbina i zakończył dzień bez punktów. 

Wyścigowa niedziela to dwa podjazdy treningowe i dwa wyścigowe. Oba treningi przebiegły bezproblemowo, Sługocki na sekundę zbliżył się do wczorajszego rekordu trasy, 1:21,928, ustanowionego przez Grzegorza Rożalskiego (Automobilklub Rzemieślnik, Mitsubishi Lancer). Rożalski w obu treningach wystartował, jednak jego auto dwa razy psuło się po kilkudziesięciu metrach jazdy. 

Również w pierwszym podjedzie wyścigowym czarny Lancer z numerem 1 uległ awarii. W pierwszej odsłonie finałowej rywalizacji Robert Sługocki – Roman Baran, zwycięsko wyszedł w tym podjeździe Sługocki, uzyskując prawie 4 sekundy przewagi nad konkurentem. Trzeci czas zanotował Bartłomiej Madziara (Automobilklub Wielkopolski, Lamborghini Huracan).

W drugim, ostatnim w tym sezonie GSMP podjeździe wyścigowym emocji licznym kibicom dostarczył Sługocki, gubiąc po drodze …drzwi. Mimo tego zanotował najlepszy czas podjazdu, wyprzedzając o 3,8 sekundy znakomicie jeżdżącego w Bieszczadach Piotra Ozgę (Automobilklub Wschodni, Mitsubishi Lancer), Romana Barana, który zanotował prawie identyczny czas i Bartłomieja Madziarę. Tym samym zapewnił sobie drugie miejsce w kategorii I sezonu 2024; szarfę drugiego wicemistrza Polski odbierze na podsumowaniu sezonu Roman Baran.

W Kategorii Narodowej w wyścigu zwyciężył Arkadiusz Borczyk (Automobilklub Małopolski Krosno. Honda Civic), Janusz Jania (Automobilklub Krakowski, Honda Integra zajął drugie miejsce, co zagwarantowało mu tytuł Mistrza Polski w Kat. Nar. Na koniec sezonu.

W GSMP Hist. wygrał Jakub Zalega (Automobilklub Rzemieślnik, VW Golf GTi).