Merli bezkonkurencyjny w Portugalii, Jan Milon wygrywa kat. 1

Falperra to wyjątkowe zawody cyklu Mistrzostw Europy w wyścigach górskich, nie tylko ze względu na szybkość trasy, ale także z powodu tłumów, które przyciąga. Wiadomo, że Portugalczycy są zapalonymi fanami sportów motorowych; gromadzą się masowo (dziesiątki tysięcy) na tym wyścigu, który odbywa się na przedmieściach Bragi.

Po wygraniu dwóch rund w tym sezonie Christian Merli (Osella FA30 Zytek) nie dał szans nikomu zbliżyć się  w Falperrze, ani podczas sesji treningowych, ani w wyścigu. I zgodnie ze wzorem, który ustanowił na początku tegorocznych Mistrzostw, pobił rekord trasy w Portugalii: poprawił swój rekord z 2018 o prawie sekundę, czyniąc się pierwszą osobą w historii wyścigu, która ustanowiła rekord trasy ze średnia prędkośią 175 km / h!

Podczas pierwszego podjazdu Simone Faggioli (Norma M20FC Zytek) stracił ponad dwie sekundy do Merliego. Podczas drugiego podjazdu strata wynosiła 1,3 sekundy. Niemniej jednak, włoski duet triumfował w swoich grupach (E2-SS dla Merli, E2-SC dla Faggioli), co pozwoliło im pozostać liderami w klasyfikacji Mistrzostw Europy w kategorii 2.

Walka o trzecie miejsce była pasjonująca,  Francuz Sébastiena Petita (Norma M20FC Mugen), który opuścił drogę z dużą prędkością podczas ostatniego podjazdu wyścigowego, po utracie aerodynamicznego elementu jego tylnego skrzydła odpadł z tej walki. Mimo to jego czas na pierwszym i drugim podjeździe był wystarczająco dobry, by zająć czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej (bierze się pod uwagę sumę dwóch najlepszych podjazdów), za Austriakiem Christophem Lampertem (Osella FA30 Zytek), który wywalczył trzecie miejsce , i wyprzedził Luksemburczyka Guy Demutha (Norma M20FC Mugen). Hiszpan Andreas Vilarino (Norma M20F Zytek) i Szwajcar Joël Volluz (Osella FA30 Judd) nie nie nawiązali walki o podium, jak inni kierowcy w pierwszej dziesiątce, ale nieustannie poprawiali swoje czasy podczas treningów i wyścigów, kończąc na ósmym i dziewiątym miejscu .

Marco Capucci (Osella PA21 Evo Honda) był sam w grupie CN. Kibice mogli pasjonować się pojedynkiem między samochodami Reto Meisela i Vladimira Vitvera,  Mercedes SLK wyposażony w silnik Judd prowadzony przez szwajcarskiego kierowcę wyprzedził czeskie Audi TT-R DTM. Grupa E2-SH, w skład której wchodził Lamborghini Huracan (3.miejsce) José Fombony, Renault RS01 Philippe'a Schmittera (4.), Mercedes AMG GT Patricka Cunhy (5.) i Ford Fiesta ST R5 Luisa Nunesa.

W tej bardzo szybkiej rundzie wyścigów górskich, samochody Grupy GT najwyraźniej zdominowały pierwsze miejsca w kategorii 1. Dobrze nam znany Słowak Jan Milon zwyciężył w swoim McLarenie 650S GT3 z Porsche 997 GT3 RS prowadzonym przez Francuza Christiana Schmittera i portugalczyka José Piresa. Pozostałe grupy wygrali Włosi Antonino Migliuolo (N), Czech Lukas Vojacek (A) i Chorwat pochodzenia węgierskiego Laszlo Hernadi (S20).

40. RAMPA INTERNACIONAL DA FALPERRA
1. Christian Merli (I) Osella FA30 3.35,013
2. Simone Faggioli (I) Norma M20FC +3,390
3. Christoph Lampert (A) Osella FA30 +9,250
4. Sébastien Petit (F) Norma M20FC +12,040
5. Guy Demuth (L) Norma M20FC +12,404
6. Diego Degasperi (I) Osella FA30 +15,841
7. Fausto Bormolini (I) Reynard K02 +16,523
8. Andrés Vilariño (E) Norma M20 +18,704
9. Joël Volluz (CH) Osella FA30 +20,528
10. Petr Trnka (CZ) Ligier JS 53 Evo 2 +33,516