Wygrana Dubaia po jedynym podjeździe wyścigowym

Zmienne warunki pogodowe – od słonecznego poranka po popołudniową ulewę, towarzyszyły uczestnikom 5 Rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, b idącej jednocześnie treningiem dla kierowców klasyfikowanych w & Rundzie FIA EHC – FIA Mistrzostw Europy w Wyścigach Górskich.

Oba podjazdy treningowe, rozgrywane przy słonecznej pogodzie poza kilkoma awariami odbyły się bez przeszkód. Najszybszymi czasami popisał się Simone Faggioli (IT) , wyprzedzając Christiana Merli (IT) i Milosa Benesa (CZ).

Po starcie podjazdów wyścigowych 5 Rundy GSMP spadł deszcz. Zawodnicy, którzy jeszcze nie wystartowali, zmienili opony na deszczowe, jednak na śliskiej nawierzchni kolizję zaliczył Wojciech Szulc (PL, Mitsubishi Lancer), uderzając autem w barierę na jednym z ostrych zakrętów. Po usunięciu auta z trasy podjazd wznowiono, jednak po chwili wyścig znów zatrzymano, po awarii Clio Przemysława Pieniążka  (PL). Usuwanie plamy oleju który wylał się z uszkodzonego silnika i  zanieczyścił spory odcinek trasy trwało tak długo, że przy padającym wciąż intensywnym deszczu,  na wniosek dyrektora  wyścigu, Zespół Sędziów Sportowych zadecydował o zakończeniu rundy po jednym przejeździe wyścigowym.

W klasyfikacji generalnej 5 Rundy GSMP na najwyższym stopniu podium stanął DUBAI  z Berg Monster Team, wyprzedzając Waldemara Kluzę (Skoda Fabia S 2000) o 0,956 s i Grzegorza Kozioła ( Mitsubishi Lancer EVO VIII, + 2,646 s). Na śliskiej nawierzchni znakomicie poraził sobie powracający w tym sezonie do wyścigów górskich Mariusz Stec ( Ford Fiesta Proto) zajmując czwarte miejsce. Piąty był Andrzej Szepieniec.

W grupie N zwyciężył Rafał Serafinowicz, wśród aut wyścigowych na najwyższym stopniu podium stanął Paweł Rzadkoś, który nie miał żadnych konkurentów.

Wręczający puchary najszybszym kierowcom Wiesław Janczyk – wiceminister Finansów dziękując limanowskim samorządowcom i organizatorom zadeklarował dalsze starania  wspierające rozbudowę infrastruktury drogowej na trasie wyścigu.

Swój debiut zaliczyło Race Radio, pierwsze w Polsce radio wyścigowe, nadające przez dwa dni na częstotliwości 100,3 FM, kibice mogli śledzić zmagania poprzez stronę internetową WWW wysciggorski.pl, gdzie dostępne były obraz z rozmieszczonych na trasie kamer oraz wyniki on-line. Na limanowskim rynku umieszczono telebim z relacją z imprezy.

Ponad godzinę regionalnego i ogólnopolskiego programu przygotowali dziennikarze TVP 3 Kraków, imprezę relacjonowali na bieżąco także radiowcy z RMF FM i limanowska TV 28.