Piotr Ilnicki odsłania nową maszynę. Krakowianin powalczy o europejskie trofea

Piotr Ilnicki zaprezentował malowanie nowego Volkswagena Scirocco R-Cup, którym wystartuje w nadchodzącym sezonie 2023 w wyścigach górskich. Polski zawodnik ma bardzo ambitne plany na podbój europejskich odcinków.

Piotr Ilnicki to kierowca, którego nie trzeba przedstawiać w rajdowym i wyścigowym świecie. Utytułowany zawodnik z Małopolski właśnie przygotowuje się do nadchodzącego sezonu. W tym roku kibice będą mogli podziwiać jego występy nie tylko na polskich odcinkach, ale również podczas europejskich sprintów.

W ubiegłym sezonie Piotr Ilnicki zdobył tytuł wicemistrza Europy w Klasie 5 oraz 12. miejsce w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Górskich (FIA EHC). W ramach Międzynarodowego Pucharu FIA w Wyścigach Górskich (FIA IHC) uplasował się 4. miejscu w klasyfikacji generalnej.

Apetyt na zwycięstwa nie zmalał, a ponadto plany krakowskiego kierowcy na sezon 2023 są bardzo ambitne. Zawodnik ujawnił malowanie swojego Volkswagena, którym już za niecałe dwa miesiące zamelduje się w pierwszych zawodach rangi europejskiej.

– W europejskich rundach wystartuję Volkswagenem Scirocco R-Cup W tym sezonie zamierzam przejechać pełen cykl FIA EHC, czyli dziesięć rund. Być może uda się poszerzyć kampanię o kolejne rundy w ramach FIA IHC – informuje Piotr Ilnicki w rozmowie z magazynem Rally and Race.

Sezon FIA EHC startuje już 14-16 kwietnia we francuskim St-Jean-du-Gard / Col St Pierre. W tym roku zaplanowano dziesięć rund, natomiast ostatnia odbędzie się w Chorwacji. Jedna z rund, na przełomie czerwca i lipca, odbędzie się w Limanowej. Natomiast w ramach FIA IHC przewidziano zaledwie cztery rundy. Cykl rozpocznie się majową rundą w Polsce (Prządki Krosno – Korczyna), a zakończy po trzech miesiącach w Niemczech.

– Pracujemy również nad możliwością startów w GSMP. W grę wchodzą rundy, które nie będą kolidować z europejskim kalendarzem – dodaje Piotr Ilnicki.

Na polskich sprintach zobaczymy Piotra Ilnickiego w dobrze znanej, 280-konnej Hondzie Civic przygotowywanej przez ekipę Jusiak Performance. Warto przypomnieć, że krakowianin zdobył na krajowym podwórku tytuł mistrza Polski GSMP w 2021 roku (Klasa 5B) oraz mistrza Polski GSMP w 2010 roku (Klasa N-2000).