Sebastian Stec po raz pierwszy wygrywa wyścig!

Jeżdżący Fordem Fiesta Sebastian Stec wygrał sobotnią odsłonę 9 Wyścigu Górskiego Magura Małastowska – 5 Rundę Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Po dwóch podjazdach wyścigowych na liczącej 3610 metrów trasie wyprzedził o 3,191 sekundy Jakuba Ulanowskiego (Mitsubishi Lancer) i trzeciego Szymona Piękosia (Mitsubishi Lancer) o 3,850 sekundy.

Do porannych podjazdów treningowych przystąpiło 52 kierowców. W pierwszym podjeździe najszybciej pojechał Karol Krupa (Skoda Fabia CT), wyprzedzając Roberta Sługockiego (Mitsubishi Lancer) i Ulanowskiego. W drugim treningu możliwości Lamborghini Huracan wykorzystał Jędrzej Szcześniak, wyprzedzając Krupę i Ulanowskiego.

O ile podjazdy treningowe przebiegały bez żadnych zdarzeń, to już w pierwszym podjeździe wyścigowym na trasie dwukrotnie pojawiła się czerwona flaga zatrzymująca wyścig. Najpierw poza trasą wylądował Sługocki, chwilę później groźnie wyglądający kontakt z barierą zaliczył Szcześniak. Wprawdzie mechanikom udało się odbudować Lamborghini i kierowca wygrał drugi podjazd wyścigowy, ale w zawodach ( trzeba ukończyć osoba podjazdy) nie został sklasyfikowany.

Najszybciej w podjeździe pojechał Stec, wyprzedzając Ulanowskiego i Krupę, który zaczął mieć kłopoty techniczne. Trzeci czas zaliczył Piękoś.

Drugi podjazd wyścigowy to kolejne przerwy związane z drobnymi kolizjami ii awariami aut na trasie. Do podjazdy nie przystąpił Krupa, za wspomnianym Szcześniakiem ulokowali się Stec, Piękoś i Ulanowski. O ile wygrana jadącego ze średnia prędkością Steca była bezsporna, to o drugim i trzecim miejscu zadecydowało  0,659 sekundy!

O tym jak zaciekła rywalizacja odbywała się także w poszczególnych klasach świadczą choćby wyniki w najliczniej obsadzonej Klasie 5 b. O wygranej Mateusza Drzyzgi (Honda Civic) nad Arturem Gaściem (Honda Integra)  zadecydowało zaledwie  0,122 sekundy! W Grupie E 0, dedykowanej młodym kierowcom, różnica pomiędzy najszybszym Leonem Zardzewiałym (Honda Civic) a Kamilem Handlem (BMW 318 IS) to zaledwie 0,6 sekundy. Podobnie rzecz wyglądała w klasyfikacji kierowców aut napędzanych na przednią oś zwycięzca Grzegorz Musz (Honda Integra) wyprzedził drugiego Marcina Wilusza zaledwie o 0,7 sekundy.

W klasyfikacji aut napędzanych na tylną oś 5 rundę GSMP wygrał Bartłomiej Madziara Porsche 911 GT3 Cup, przed Gabrielem Kubitem jadącym Lotus Exige KMS i Pawłem Wójtowiczem w Porsche 944 Turbo.

Wśród aut historycznych najlepsze czasy notował Wojciech Kaszowski - Ford Sierra RS Cosworth, przed Elefantem - BMW 318is oraz Jackiem Handlem - BMW 318is.

Na mecie sklasyfikowano 41 kierowców.

W dniu jutrzejszym zawodników czekają również dwa treningi i dwa podjazdy wyścigowe 6 Rundy GSMP.

Wyniki 5 rundy GSMP

  1. Sebastian STEC Ford Fiesta 03:36,838 
  2. Jakub ULANOWSKI Mitsubishi Lancer EVO IX RS 03:40,029 
  3. Szymon PIĘKOŚ Mitsubishi Lancer 03:40,688 
  4. Bartłomiej MADZIARA Porsche 991 GT3 CUP 03:45,455 
  5. Roman BARAN Mitsubishi Lancer 03:46,081
  6.  Krzysztof CHORĄŻY Mitsubishi Lancer EVO 4 03:46,799 
  7. Gabriel KUBIT Lotus Exige KMS 03:47,496 
  8. Bartosz PAWARSKI Mitsubishi Evolution IV 03:56,183 
  9. HERBI Mitsubishi Lancer EVO X 03:58,276 
  10. Paweł WÓJTOWICZ Porsche 944t CUP 03:59,191