GHD Gorjanci 2025 sukces Zaleskiego

Przy iście letnich temperaturach odbył się wyścig górski Gorjanci w słoweńskim Novo Mesto. Szczególnie w niedzielę temperatury znacznie wzrosły, co sprawiło, że ogumienie było wyjątkowo mocno obciążone na liczącej nieco ponad 4 km trasie. Mimo to liczba incydentów zarówno podczas treningów, jak i podjazdów wyścigowych była minimalna, co pozwoliło na bardzo sprawne przeprowadzenie zawodów – drugi podjazd wyścigowy zakończono już przed godziną 14:00 (!).

Z pełnym sukcesem zakończył zawody Austriak Karl Schagerl, który w swoim VW Golf Rallye TFSI zaprezentował fenomenalną formę i zasłużenie triumfował w klasyfikacji generalnej. Awaria przekładni kątowej podczas drugiego podjazdu treningowego nie przeszkodziła w osiągnięciu celu – zespół zdołał naprawić usterkę przed podjazdami wyścigowymi. Wielokrotny mistrz Austrii w wyścigach górskich sięgnął po kolejne efektowne zwycięstwo.

Drugie miejsce w klasyfikacji generalnej zajął doświadczony Słoweniec Vladimir Stanković w prototypie Wolf GB08 Thunder Aprilia, który zachwycił dynamiczną i odważną jazdą. Jego popisy przyciągnęły uwagę licznych kibiców zgromadzonych wzdłuż trasy. Stanković zwyciężył również w kategorii 2 pojazdów wyścigowych.

Podium klasyfikacji generalnej uzupełnił słoweński faworyt – Matej Grudnik, który w potężnym Renault Clio E1 Proto zaprezentował kapitalną dyspozycję, zwłaszcza podczas drugiego podjazdu wyścigowego, kiedy uzyskał świetny czas. Zajął także drugie miejsce w klasyfikacji generalnej samochodów turystycznych.

Zwycięzcą historycznej kategorii został Austriak Harald Mössler w Darenie MK3 Cosworth – jego świetna jazda przyniosła mu także 3. miejsce w klasyfikacji generalnej pojazdów historycznych.

Drugie miejsce zajął  Christian Zaleski w BMW 2002 ti – z imponującymi czasami i widowiskowym stylem jazdy nie tylko wygrał klasę A5 do 2000 cm³, ale również zajął 5. miejsce w klasyfikacji generalnej historycznych samochodów turystycznych.

Podium uzupełnił Czech Vladimir Konicar, również w BMW 2002 ti, zajmując 2. miejsce w klasie A5. 4. miejsce w kategorii przypadło południowotyrolskiemu weteranowi Georgowi Pruggerowi (Alta Sports), który był drugi w klasie A9 do 2000 cm³.

Top 5 uzupełnił Chorwat Renzo Jurić w Fiacie 1100 R, który zwyciężył w klasie A2 do 1150 cm³.

Czech Jaroslav Mikeš  wygrał Gorjanci kategorię 4. W swoim wyjątkowo brzmiącym BMW M3 E30 zaprezentował na tej wymagającej trasie imponującą formę, która ostatecznie zaowocowała zwycięstwem w klasyfikacji generalnej historycznych samochodów turystycznych.

Drugie miejsce w tej mocno obsadzonej kategorii zajął jego rodak, Milan Vicar, również startujący BMW M3 E30. W podjazdach wyścigowych zdołał znacząco poprawić swoje czasy, czym przyciągnął uwagę obserwatorów. Ostatecznie weekend zakończył fantastycznym rezultatem za kierownicą biało-niebiesko-czerwonego BMW.

Podium uzupełnił Austriak z Dolnej Austrii – Reinhard Sonnleitner, który w pierwszym podjeździe uzyskał najlepszy czas dnia na liczącej nieco ponad 4 km trasie za kierownicą VW Rallye Golf G60. Niestety w drugim podjeździe awarii uległ przewód wspomagania kierownicy, co uniemożliwiło mu dalszą walkę o podium. Pomimo tego, udało mu się sięgnąć po zwycięstwo w ramach Mistrzostw Austrii w tej kategorii oraz czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej historycznych samochodów turystycznych.