Christian Merli na czele klasyfikacji Mistrzostw Europy.
8. i 9. runda Mistrzostw Europy w wyścigach górskich FIA odbyła się tydzień po tygodniu i zaledwie 150 km od siebie, w Dobsinie na Słowacji i w Limanowej w Polsce, dając dwie szanse na powiększenie dorobku punktowego dla obecnego lidera Mistrzostw w kategorii drugiej Christiana Merli.
Zawody w Dobsinsky kopec i Limanowa są nie tylko są bliskie geograficznie, ale są również podobne pod względem szybkości wyścigu, o czym świadczą średnie prędkości osiągnięte tam przez zwycięzcę (odpowiednio 180 i 175 km / h).
Po kłopotach z silnikiem podczas treningu na Słowacji, Simone Faggioli (Norma M20 FC Zytek) nie wziął udziału w wyścigu i musiał wycofać się w Limanowej. Sprawa była, więc jasna dla Christiana Merli (Osella FA30 Zytek), który potwierdził swój prymat, wygrywając eliminacje ME z przewagą 9 sekund nad swoim najbliższym rywalem. Merli pokazała to samo mistrzostwo tydzień później w Polsce. Te dwa zwycięstwa wzmocniły jego pozycję lidera w kategorii 2.
Nieobecności Simone Faggioli pozwoliły Guy'owi Demuth'owi stanąć na drugim stopniu podium na Słowacji i w Polsce, odnosząc zwycięstwo w grupie E2-SC. Te dwa doskonałe występy doprowadziły go do pierwszej 10tki klasyfikacji nieoficjalnej Mistrzostw Europy.
Fausto Bormolini osiągnął także dobre wyniki w Dobsinie i Limanowej, zajmując czwarte i trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej, a także dwukrotnie w grupie E2-SS, w której startuje w swoim Reynard K02. Jego bratanek Andrea (Osella PA20 / S) który był niepokonany od początku sezonu w Grupie CN i jako taki pozostaje najpoważniejszym przeciwnikiem Christiana Merli w wyścigu o laury europejskie.
Po czterokrotnym zwycięstwie w grupie E2-SH w pierwszej połowie sezonu Vladimir Vitver (Audi WTTR-DTM) musiał zadowolić się dwoma drugimi miejscami, pokonany w Dobinie przez swojego rodaka Marka Rybnicka (Ford Fiesta Turbo 4X4) oraz w Limanowej przez Szymona Łukaszczyka (Mitsubishi Lancer Evo). Jednak Vitver pozostaje 3. w nieoficjalnej klasyfikacji Mistrzostw Europy w Kategorii 2.
W kategorii 1, Czech Lukas Vojacek nadal korzysta z przewagi swojego Subaru Imprezy WRX Turbo 4X4 nad przeciwnikami, która w głównej mierze składa się z Hondy Civic - dominującej w grupie A. Jego główny rywal w wyścigu o tytuł, Pierre Courroye, pomimo zwycięstwa na Słowacji i w Polsce, padł ofiarą niewystarczającej liczby startujących w swojej kategorii (GT), co oznaczało, że w Polsce zdobył tylko połowę punktów.
Najlepsi zawodnicy grupy N Mitsubishi Lancer ponownie wyprzedzili wszystkie samochody z grupy A: na Słowacji zwycięstwo w grupie padło łupem Gabrieli Saljerovej (mniej niż 4 dziesiąte sekundy szybciej niż jej mąż Filip!), Natomiast w Limanowej Łukasz Niemiec wyprzedził Czecha Tomasa Vavrinca.
Kolejna runda Mistrzostw Europy odbędzie się w Jurze Szwajcarskiej, przy okazji 75. edycji Międzynarodowego Wyścigu St. Ursanne-Les Rangiers.
źródło FIA.com