Mistrzostwo Polski dla Ratajczyka

55 kierowców klasyfikowanych w 11 Rundzie Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski – 15 Wyścigu Górskim Korczyna, zmagało się ze zmiennymi warunkami atmosferycznymi panującymi na trasie wyścigu. Poranne treningi rozegrano na suchej nawierzchni, podczas pierwszego podjazdy wyścigowego padał deszcz. W tych warunkach najlepiej poradził sobie Michał Ratajczyk ( Mitsubishi Lancer Evo IX 7 Motorsport), wygrywając w obu podjazdach wyścigowych. Na mokrej nawierzchni Ratajczyka nie dogonił wygrywający wcześniejsze  podjazdy treningowe Szymon Łukaszczyk (Mitsubishi Lancer EVO V AMS), zajmując w obu podjazdach wyścigowych  drugie miejsce.

W deszczowych warunkach znakomicie radził sobie, jadący N – grupowym Mitsubishi Lancerem EVO IX Karol Krupa z Borg Warner Racing Team, który w pierwszym wyścigu przyjechał jako trzeci. Jednak na przesychającej nawierzchni nie miał szans z mocniejszymi samochodami Andrzeja Szepieńca ( Mitsubishi Lancer) , Tomasza Myszkiera ( Skoda Fabia WRC) i Szymona Piękosia ( Mitsubishi Lancer). Ostatecznie w 11 rundzie GSMP zwyciężył Michał Ratajczyk z łącznym czasem 4:10,425, przed Szymonem Łukaszczykiem (4:14,909) i Andrzejem Szepieńcem (4: 22,358), który w tym sezonie okazjonalne pokazuje się na wyścigowych trasach. Tym samym Michał Ratajczyk zapewnił sobie tytuł Mistrza Polski w Klasyfikacji Generalnej GSMP

Ogromny dramat przeżył  ubiegłoroczny mistrz Polski Waldemar Kluza, który na finałowe rundy GSMP przywiózł do Korczyny nową broń – Skodę Fabię WRC. Na starcie do pierwszego podjazdu wyścigowego uszkodzeniu uległ elektroniczny sterownik skrzyni biegów. Ta rzadka awaria pozbawiła Wieliczanina mistrzowskiego tytułu.

Podjazdy treningowe i wyścigowe pierwszego dnia 15 Wyścigu Górskiego Prządki kilka razy przerywane były przez pojawienie się na trasie  czerwonej flagi. Dwukrotnie zawodnicy uderzali w energochłonne bariery, najdłuższa przerwa spowodowana była koniecznością utylizacji i uprzątnięcia oleju, który pojawił się na trasie po awarii jednego z samochodów.

Wyścig w Korczynie był także rundą GSMP Historycznych; pod nieobecność zwycięzcy serialu, Wojciecha Koczeskiego, który zdobył komplet punktów we wszystkich rundach w których startował, rywalizację w tej kategorii  wygrał jadący BMW E 30 318 is Marcin Kacperek.

W 2018 w wyścigach górskich pojawiła się nowa konkurencja towarzysząca: Puchar Podkarpacia w Jeździe na Regularność w Wyścigach Górskich. W grupie kierowców – amatorów startujących w tej konkurencji, czasy najbardziej zbliżone do podanego przez organizatorów uzyskał Łukasz Wais ( Polski Fiat 125 p).

W dniu jutrzejszym w Korcznie zostanie rozegrana finałowa, 12 runda GSMP; pierwszy podjazd treningowy organizator zawodów – Automobilklub Małopolski wyznaczył na  godz. 8.30, podjazdy wyścigowe zostaną rozegrane o godz. 13.00 i 15.00.

WYNIKI
1. Michał Ratajczyk - Mitsubishi Lancer Evo IX 4.10,425 (1. E1+2.0/4x4)
2. Szymon Łukaszczyk - Mitsubishi Lancer Evo V +4,484 (1. E2/SH+2000)
3. Andrzej Szepieniec - Mitsubishi Lancer Evo IX +11,933 (2. E1+2.0/4x4)
4. Tomasz Myszkier - Skoda Fabia WRC +14,285 (3. E1+2.0/4x4)
5. Szymon Piękoś - Mitsubishi Lancer Evo VIII +15,191 (1. A+2000)
6. Karol Krupa - Mitsubishi Lancer Evo IX +15,418 (1. N+2000)
7. Mariusz Stec - Ford Fiesta Proto +16,620 (4. E1+2.0/4x4)
8. Tomasz Fliśnik - Mitsubishi Lancer Evo VI +21,743 (1. E1+45)
9. Jakub Kurowski - Mitsubishi Lancer Evo X +23,653 (2. N+2000)
10. Robert Sługocki - Mitsubishi Lancer Evo X R4 +25,247 (2. A+2000)
 
PUNKTACJA GSMP
1. Ratajczyk 154, 2. Kluza 134, 3. Łukaszczyk 105, 4. Stec 76, 5. T. Myszkier 61, 6. Drotár 58, 7. Szepieniec 44, 8. Cvrček 40, 9. Terlikowski 39, 10. Baran 37.