Szymon Łukaszczyk wygrywa 8 rundę GSMP na Słowacji

Niedzielna 8 runda GSMP w Banovcach rozpoczęła się od zwycięstwa Andrzeja Szepieńca podczas pierwszego podjazdu treningowego. Kierowca z Krakowa uzyskał czas 01:53,406. Tuż za nim został sklasyfikowany Szymon Łukaszczyk ze stratą +1,444. Trzeci czas podjazdu uzyskał Waldemar Kluza +1,451. Tuż za czołową trójką w polskiej klasyfikacji znajdował się Paweł Rzadkosz +2,404. Na szóstym miejscu w klasyfikacji generalnej GSMP został sklasyfikowany najszybszy kierowca samochodu napędzanego na jedną oś Gabriel Kubit z czasem 02: 01,734 i był to również najlepszy czas uzyskany przez samochody z grupy E1.
Podczas drugiego podjazdu treningowego do walki powrócił Věroslav Cvrček, uzyskał najlepszy czas podjazdu 01: 53,017 ale nie był zgłoszony do polskiej klasyfikacji. W związku z tym najlepszy czas w klasyfikacji GSMP podczas drugiego podjazdu treningowego uzyskał Szymon Łukaszczyk 01:53,618. Ułamki sekund dzieliły drugiego na mecie, Andrzeja Szepieńca +0,172. Po porannych problemach z samochodem do ścigania wrócił Igor Drotar uzyskując trzeci czas podjazdu 01:54,139. W klasyfikacji samochodów z nadwoziem otwartym, najlepszy czas uzyskał Paweł Rzadkosz 01: 56,610 przed Martin Juhasem +7,478. W grupie 4x2 ponownie najlepszy czas podjazdu uzyskał Słowak-Jaroslav Dubóczi 02:04,627.
Z pośród 91 zawodników, którzy wystartowali do pierwszego podjazdu wyścigowego najlepszy czas uzyskał Věroslav Cvrček 1:48,341. Drugie miejsce w klasyfikacji generalnej wyścigu i pierwsze w GSMP uzyskał Szymon Łukaszczyk 1:51,156. Drugi czas w polskiej klasyfikacji uzyskał Igor Drotár +0,695 straty do pierwszego. Pierwszą trójkę uzupełnił Waldemar Kluza ze stratą +0,696. Różnica miedzy drugim a trzecim miejscem wynosiła +0,001!!! Ponownie Norma M20FC Pawła Rzadkosza została sklasyfikowana na 4 miejscu w klasyfikacji generalnej GSMP wyścigu. W klasyfikacji samochodów 4x2 pierwsza trójka to Gabriel Kubit 02: 00,876, Michał Tochowicz +1,845, František Ančík + 2,531. W drugim podjeździe wyścigowym ponownie Věroslav Cvrček nie dał szans rywalom uzyskując czas 1:49,287. Szymon Łukaszczyk finiszował drugi w klasyfikacji generalnej wyścigu i pierwszy w klasyfikacji Górskich Samochodowych Mistrzostw Europy. Drugi czas 2 podjazdu wyścigowego w GSMP uzyskał Igor Drotar +0,701 a trzeci Dubai +0,997. W E1 najlepszy czas uzyskał Tomasz Myszkier 01:54,183. W klasyfikacji 4x2 najlepszy czas podjazdu zdobył tradycyjnie Gabriel Kubit 01: 58,213, przed Michałem Tochowiczem +4,701 i Jaroslav Dubóczi +5,226.
Ostatecznie Szymon Łukaszczyk wygrał ósmą rundę GSMP rozgrywana w ramach Autopola Jankov Vŕšok 2019 na Słowacji. Niedzielne zawody, w klasyfikacji generalnej, zostały zdominowane przez Věroslav Cvrček Skoda Fabia S2000+ 3: 37,628 uzyskując średnią prędkość podczas dwóch podjazdów 122,41 km/h. Podium uzupełnił GSMP uzupełnili , Mistrz Polski z 2016 roku Igor Drotar - Skoda Fabia DTiR 03:43,609 przed Waldemarem Kluzą 03:44,356. Paweł Rzadkosz nie miał sobie równych w kategorii samochodów z nadwoziem otwartym uzyskując łączny czas dwóch podjazdów 03:47,183.W polskiej klasyfikacji 4x2 Gabriel Kubit bezapelacyjnie wygrał uzyskując czas 03:59,089, przed Michałem Tochowiczem +6,546 i Patrik Purš +8,292. W grupie E1 z napędem na cztery koła triumfował Tomasz Myszkier 03: 48,472 przed Tomášem Kukučką (MITSUBISHI Lancer EVO IX) +7,365.
Ponownie grupę A wygrał Szymon Piękoś 03:57,551 przed Romanem Baranem +0,273. Podium w grupie uzupełnił Michał Žiak (ŠKODA Fabia R5) +6,453.Tak jak w sobotę podium klasy A-2000 zdominowali nasi południowi sąsiedzi, najlepszym czasem mógł się pochwalić Miroslav Šutlák (ŠKODA Fabia S2000) 04:16,790, przed Denisem Pavlikiem +2,025 i Marcinem Wiluszem +5,487. W grupie N kolejność była taka sama jak podczas sobotniej rundy – Konrad Biela 04: 02,754, Peter Povazan +11,703, Alexander Veres +34,626.
W naszej narodowej klasie A/PL pojedynek o zwycięstwo toczyli Jacek Madziara (Subaru Impreza) z Marcinem Dopierałą (Mitsubishi Lancer EVO6). Dwa podjazdy zdecydowały, że zwycięzcą został Madziara, ale różnica między nimi wynosiła +0,402 sekundy. Na trzecim miejscu w grupie i na pierwszym w Klasie A/PL-2000 został sklasyfikowany Maciej Serafin (Renault Clio) +2,315, natomiast tuż za podium w grupie dojechał do mety zwycięzca klasy A/PL-1600 Arkadiusz Borczyk (Honda Civic) +6,267.
Po zdobyciu 3 miejsca w grupie E0 podczas 7 rundy GSMP Piotr Staniszewski (Honda Integra Type R) wygrał 8 rundę Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski uzyskując łączny czas przejazdu 04:27,104. Jako drugi na mecie zameldował się Janusz Grzyb (Honda Civic Type R) +4,529 przed Piotrem Krasnym (Honda Civic Type R) +6,921. W klasie E0-1150 zawody zlokalizowane w okolicach Uhrovca wygrał Grzegorz Jakubiak (FIAT Cinquecento Sporting) 04: 56,244 przed Tomaszem Morawcem (FIAT 126p) +28,664.
Po sobotniej awarii powrócił do rywalizacji w klasyfikacji aut historycznej Marcin Kacperek (BMW 318is). Całonocna praca nad przywróceniem sprawności samochodu przyniosła bardzo dobre efekty bo zawodnik z Zakopanego wygrał klasyfikacje generalną aut historycznych. Na drugim miejscu został sklasyfikowany Austriak - Walther Stietka (VW 1302) +23,125. Na najniższym stopniu podium dojechał Stanisław Pałka (Honda Civic) +54,895.
Kolejna runda GSMP została rozegrana nad Morzem Bałtyckim w Sopocie.
Klasyfikacja wyścigu:
1 Věroslav Cvrček Rexteam Škoda Fabia S2000 3:37.628
2 Szymon Łukaszczyk Mitsubishi Lancer EVO V AMS 3:42.213
3 Igor Drotár Škoda Fabia R5 DTRi 3:43.609
4 Waldemar Kluza Škoda Fabia 3:44.356
5 Sebastian Dubaj Mitsubishi Lancer 3:45.112
6 Andrzej Szepieniec Racing Team Mitsubishi Lancer EVO 3:46.095
7 Pawel Rzadkosz Norma M20 FC 3:47.183
8 Tomasz Myszkier Auto Sport Racing Team Škoda Fabia WRC 4x4 3:48.472
9 Martin Juhas Tatuus FR2000 3:55.612
10 Tomáš KUKUČKA Mitsubishi Lancer EVO IX 3:55.837