Mocna ekipa w GSMP
![](/images/sezon2017/Arvid.jpg)
Górskie Samochodowe Mistrzostwa Polski przeżywają prawdziwy renesans, a w sezonie 2018, który zacznie się za niecałe dwa miesiące jednym z największych zespołów jest Jusiak Performance.
Team wraz ze swoimi partnerami wystawi siedem aut w pełnym sezonie GSMP. Sukcesy kierowców jeżdżących w barwach zespołu, takich jak Robert Mazurkiewicz, który w pierwszym sezonie startów zdobył Mistrza Polski klasy N-2000 czy Jarosław Adamiak Vice Mistrz klasy E1-2000, sprawiają, że nowi zawodnicy nabierają doświadczenia i motywacji do dalszej pracy i stają się prawdziwymi profesjonalistami.
Wypowiedzi wszystki członków zespołu a są nimi: Jarosław Adamiak, Sławomir Kaźmierak, Arvid Polak, Tomasz Kozicki, Piotr Staniszewski, Patryk Jusiak i Janusz Grzyb.
- Sezon 2017 był dla mnie dość pechowy, dwie awarie spowodowały, że straciłem punkty z dwóch rund. Finalnie zająłem II-gie miejsce - powiedział Jarosław Adamiak. - Posiadam już tytuły I i II wicemistrza, więc naturalnym planem na sezon 2018 jest zdobycie tytułu mistrza. Równie mocno zależy mi poprawianiu własnych rekordów na trasach GSMP. Klasa zapowiada się bardzo ciekawie. Z tego jakie mnie dochodzą plotki będzie dużo konkurentów, a samochody będą bardzo
konkurencyjne.
- W ramach przygotowań do sezonu szlifowałem zimową jazdę 4x4, ale już niedługo przesiadam się do FWD. Planuję treningi na torach w Poznaniu i Kielcach oraz amatorskie zawody - dodał. - Jeśli chodzi o samochód, czyli Hondę Civic dla której będzie to już trzeci pełny sezon w GSMP, w klasie E1-2000, jest nieustannie udoskonalana. Wyjątkowo w tym sezonie zmiany są kosmetyczne. Chcemy zejść z 10-15 kg oraz poddać głowicę portingowi w celu wykrzesania kilku dodatkowych koni mechanicznych. W zeszłym sezonie dopiero w jego połowie skończyliśmy przebudowywać samochód i nie było czasu na testy. Teraz przed pierwszą rundą chcemy popracować nad ustawieniami, bo wiemy że w samochodzie drzemie jeszcze sporo potencjału którego nie udało się wykrzesać w zeszłym sezonie.
- W zeszłym roku wystartowałem w pięciu eliminacjach GSMP - powiedział Sławomir Kaźmierak. - To mój pierwszy sezon który zakończyłem na 4 pozycji w klasie E1-2000, brak startu w Załużu i odwołany wyścig w Siennej nie pozwolił mi na lepszą lokatę. Startowałem Hondą Type R przygotowaną przez Jusiak performance. Na sezon 2018 auto z trochę lżejszej E-nki zostało przebudowane na prawdziwe E1, pojawiła się skrzynia kłowa, przebudowane zawieszenie oraz kuracja odchudzająca. Mam nadzieję na rozpoczęcie treningów gotowym samochodem w połowie marca. Priorytetem na ten sezon jest walka o podium klasy E1-2000 na koniec GSMP.
Arvid Polak zadebiutował w motorsporcie już w 2005, gdzie startował w różnych zawodach amatorskich typu Super Oes Kielce, Track Day itp. Na koncie ma również kilka startów w zawodach kartingowych typu Endurance (24h) m.in. we Włoszech. Debiut w Mistrzostwach Polski GSMP zaliczył w 2016 rok w Załużu był to jednorazowy start z sukcesami Hondą Integrą w klasie E1-2000 (2 miejsce w klasie ). W poprzednim sezonie miał przerwę spowodowaną obowiązkami w pracy . Jednak plany na obecny sezon obejmują straty w pełnym cyklu GSMP w klasie E1-2000 w nowo budowanym aucie . Będzie to Honda CRX z 2-litrowym silnikiem. Auto przygotowuje ekipa Jusiak Performance, która ma już doświadczenie w GSMP. Cel na ten rok jest jeden walka o najwyższe miejsca w klasie E1-2000.
- Już nie mogę się doczekać sezonu w tak fantastycznym zespole. Zapraszam wszystkich do kibicowania mi na trasach GSMP w 2018 roku – powiedział Arvid.
- Sezon 2017 to mój debiut w GSMP, ale także debiut ogólnie w imprezach rangi mistrzostw Polski - powiedział Tomasz Kozicki. - Zakończyłem go na trzecim miejscu zdobywając tytuł II Vice Mistrza Polski, do ostatniej eliminacji walcząc jeszcze o drugą lokatę. Z tego wyniku osobiście jestem bardzo zadowolony. To spełnienie marzeń... chciałbym je więc kontynuować.
- Z uwagi na deficyt wolego czasu i dużo obowiązków zawodowych, przygotowania idą bardzo powoli, ale mam nadzieję zdążyć do pierwszej rundy GSMP - dodał. - Wyścigi traktuję w kategoriach przyjemności i nagrody za pracę codzienną. Nie mam i nie miałem nigdy niezdrowej presji w kierunku osiąganych wyników. Chciałbym się dalej ścigać bo sprawia mi to przyjemność, lubię rywalizację, adrenalinę, towarzystwo (w GSMP jest wyjątkowy klimat), a wyniki jakoś przyszły same. Z drugiej strony, po zeszłorocznym debiucie i osiągniętym wyniku, naturalnie fajnie by było skończyć na podobnym lub lepszym jeszcze miejscu podium. Auto (to nie był przypadkowy wybór) i klasa pozostaje taka sama, czyli Honda Civic VTi w klasie APL-1600, jednak w planach są drobne modyfikacje zawieszenia i wagi samochodu. Miejmy nadzieję , że uda się coś urwać bo z wagi kierowcy raczej będzie ciężko.
- Motorsport to dla mnie nowa pasja, którą odkrywam na poważnie 3 lata – powiedział Piotr Staniszewski. - Jeżdżę Subaru i BMW M3 w amatorskich seriach wyścigowych. Teraz w tym sezonie dołączyłem do zespołu Jusiak Performance i chciałby spróbować nowych wyzwań na trasach GSMP. Od lat jestem fanem japońskiej motoryzacji - moim pierwszym samochodem był Civic więc debiut za kierownicą tak kultowego auta, jakim jest Integra Type R to spełnienie marzeń. GSMP w tym roku będzie dla mnie okazją do zbierania doświadczeń i nauki i miłego spędzenia czasu ale moja dusza sportowca na pewno nie odpuści walki o lokaty na podium.
- Z racji mieszkania w niedalekiej odległości od nieistniejącego już Toru Lublin swoją przygodę z motosportem zacząłem w 2002 roku startując w amatorskich zawodach – opowiada Patryk Jusiak. Obecnie razem z bratem Łukaszem tworzę Team Jusiak Performance gdzie pracuje jako mechanik, ale pasja do jeżdżenia nie wygasła i w tym roku wystartuje w całym cyklu GSMP 2018 w klasie A/PL 1600 . Zawsze byłem ambitnym kierowcą więc i teraz mierzę wysoko celując w pudło na koniec sezonu, a gdy tylko pojawi się szansa zdobycia Mistrza Polski zawalczę o to by godnie reprezentować nasz zespół.
Janusz Grzyb dołączył do zespołu w sezonie 2017 i zadebiutował w GSMP podczas ostatniej rundy na trasie Korczyna. W tym sezonie zamierza przejechać pełny sezon GSMP za kierownicą Hondy Civic TypeR w klasie E0 -2000 a dodatkowo dużo trenować by poprawić swoje umiejętności. Założeniem w tym sezonie jest bezpieczne podróżowanie po trasach i walka o top3 klasy E0-2000.
Partnerami zespołu i kierowców są Jusiak Performance, ODS , RA-CE.pl , Mdrive, Avon Tyres, Pizza brakes, Baltoro Games, Primerol, Hermes Energy Group.