Emocjonujący weekend w grupie historycznej GSMP

W tym roku Wyścig Górski Prządki zostanie rozegrany, jako 11 i 12 runda GSMP po raz 15 w historii w dniach 14-16 września na 4540 metrowym odcinku z korczyńskiego rynku do Rezerwatu Prządki.

Przed podkarpackimi zawodami cyklu GSMP, na pierwszym miejscu klasyfikacji generalnej samochodów historycznej znajduje się Wojciech Koczeski i ilość punktów, które zdobył podczas całego sezonu pozwala mu na świętowanie tytułu Mistrza Polski. Warto wspomnieć, że Wojtek wygrał 10 rund (wszystkie) Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski 2018. Niestety nie zobaczymy w Korczynie kultowego Subaru Legacy RS.

Wojtek Koczeski: „Zważywszy na fakt, że w Sopocie startowała najmocniejsza grupa miejscowych kierowców w bardzo szybkich samochodach marki Porsche ten wynik naprawdę cieszy. Wygrywając w Sopocie mam na swoim koncie komplet zwycięstw w tym sezonie co oznacza, że tytuł Mistrza Polski jest mój :) Bardzo dziękuję marce TRW za wieloletnie wsparcie finansowe, zawsze to powtarzam, że bez tej pomocy nie byłoby możliwości walki o tytuły i jazdy na tak wysokim poziomie. Dziękuję również wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób pomogli mi w tym sezonie, a przede wszystkim ukłony dla: Tomek Pędzikiewicz, Artur Ryziński, Mirek Rajner, Kinga Luśka Sobieszczuk, Maciej Wiśniewski, Anka Nowakowska, Jurek Nowakowski, Mariusz Biały, Piotr Pocięgiel, Marcin Staniak, Kaja Widawska, Paweł Widawski oraz dla kibiców a wśród nich Marek Bielski i mojej rodzinie!!!”

W klasyfikacji generalnej GSMP samochodów historycznych na drugim miejscu znajduje się Marcin Kacperek (BMW E30 318is), tylko 9 punktów przewagi ma zawodnikowi z Podhala do Wojtka Myszkiera (VW Golf mk II GTI 16v). W tej sytuacji walka o tytuł vice- mistrza jest otwarta. Wojtek, aby zdobyć tytuł musi dojechać przed Marcinem w Korczynie. Możemy spodziewać się zaciekłego pojedynku o tytuł Vice-Mistrza Polski w kategorii aut historycznych. Żaden z pretendentów nie zamierza oddać tytułu bez walki.

Wojciech Myszkier: „ Szykuje się bardzo emocjonujący weekend. Moja strata do Marcina Kacperka jest bardzo mała. Walka będzie się toczyć o tytuł Vice-Mistrza Polski w klasyfikacji samochodów historycznych. Nie jest to proste zadanie ale tanio skóry nie sprzedam. Samochód został gruntownie przejrzany po Sopocie i już nie mogę doczekać się zawodów w Korczynie. Chciałbym podziękować za wsparcie wszystkim sponsorom, rodzinie, przyjaciołom i kibicom"

Marcin Kacperek: "Klasyfikacja generalna samochodów historycznych była moim głównym celem w tym sezonie, więc szansa walki o pozycję wicemistrza Polski już jest dla mnie sukcesem - ścigam się z kolegami, którzy to robili całe życie podczas kiedy ja się wspinałem i zjeżdżałem na nartach z dzikich gór. Tak czy inaczej, dobiega końca mój drugi sezon wyścigów górskich w życiu i cieszę się z tego ile udało mi się nauczyć i przeżyć. Tydzień po Korczynie startuje jeszcze w wyścigu górskim w austriackim St. Agatha, bo w przyszłym sezonie chciałbym się ścigać w mistrzostwach Europy CEZ, ale to będzie rekonesans, podczas kiedy najbliższy weekend w Korczynie jest dla mnie bardzo ważny i jemu poświęcam cały mój fokus i przygotowanie mentalne. Na pewno dam z siebie, ile tylko mogę - zapraszam do kibicowania w Korczynie."

Do  15. Wyścig Górski Prządki w klasie historycznej zgłosili się również zeszłoroczny Mistrz Polski – Wojciech Subocz (Porsche 911) oraz Daniel Szarek (VW Golf mkII GTI 16v).

Zapraszam do kibicowania zawodnikom klasy historycznej.

Klasyfikacja po 10 rundach:

  1. Wojciech KOCZESKI - Subaru Legacy RS – 200 pkt.
  2. Marcin KACPEREK - BMW E30 318 IS – 102 pkt.
  3. Wojciech MYSZKIER - VW Golf GTI – 93 pkt.
  4. Marian CZAPKA - Porsche 928 – 57 pkt.
  5. Arkadiusz SIEWIERSKI – Ford Escort RS mk II – 35 pkt.
  6. Christian ZALESKI – Porsche 911 SC RS – 30 pkt.
  7. Tomáš BENIK - Lancia Beta Coupe – 25 pkt.
  8. Piotr ZALESKI – Porsche 911 SC RS – 22 pkt.
  9. Wojciech SUBOCZ - Porsche 911 Carrera 2 – 22 pkt.
  10. Daniel SZAREK – VW Golf mk II GTI 16v – 20 pkt.