Dubaj Mistrzem Europy w grupie 2

W dniach 17-19 została rozegrana jubileuszowa, 40 edycjia wyścigu  Buzet w Chorwacji. Zawody stanowiły ostatnią rundę Mistrzostw Europy w Wyścigach Górskich. Wyścig został przerwany po gwałtownej burzy, która rozszalała się w niedzilę. Zawodnicy startujący w Mistrzostwach Europy samochodami współczesnymi zaliczyli tylko jeden podjazd wyścigowy. W zawodach startowało 240 zawodników z 13 krajów.

W walce o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Włoch Christian Merli popisał się imponującymi osiągami na mokrej drodze. Za kierownicą Oselli FA30 Zytek LRM uzyskał doskonały czas podjazdu wyścigowego 2: 27,312. Ostatecznie odniósł sukces  wyścigu w Buzet z przewagą 6,4 sekundy. Simone Faggioli zajął drugie miejsce w Normie M20FC Zytek, zwyciężając w grupie E2-SC. Trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej wywalczył Francuz Sebastien Petit Nova NP 01-2 Judd.

Najszybszym kierowcą samochodu turystycznego w Buzet w Chorwacji został Szymon Łukaszczyk uplasował się na szóstym miejscu w klasyfikacji generalnej. Po raz pierwszy zmierzył się z tym wymagającą trasą i była to dla niego także wyścigowy debiut w tym sezonie. Już podczas treningów udało mu się za kierownicą Mitsubishi Lancer Evo 5 AMS zanotować najlepszy czas w samochodach turystycznych, a nawet w deszczu udało mu się utrzymać przewagę nad silną konkurencją. Siódme miejsce zajął Szwajcar Ronnie Bratschi Mitsubishi Lancer Evo 7 RS EGMO , który również po raz pierwszy wystartował w tym wyścigu. Pierwszą ósemkę w klasyfikacji generalnej uzupełnił bardzo szybki Chorwat Domagoj Pereković, który w trudnych warunkach osiągnął więcej niż imponujący czas za kierownicą Mitsubishi Lancer Evo 9, stracił zaledwie 0,9 sekundy do zawodnika z Szwajcarii.

Sebastian Dubaj podczas niedzielnego wyścigu zajął drugie miejsce za Karelem Treneny Skoda Fabia DTIR tracąc 0,569 sekundy do pierwszego miejsca. W klasyfikacji kategorii pierwszej (samochody z nadwoziem zamkniętym) Dubaja sklasyfikowano na 7 miejscu. Ostatecznie wynik uzyskany w Chorwacji dał zwycięstwo w klasyfikacji sezonu grupy 2 oraz tytuł Mistrza Europy. Dubaj wziął udział w pięciu rundach europejskiego czempionatu, zwyciężając grupę 2 - 4 razy. 

 

1.Merli (Włochy, Osella FA30 Zytec LRM) 2: 27 312 minut,

2. Faggioli (Włochy, Norma M20 FC Bardahl) +6403 sekundy,

3.Petit (Francja, Nova NP01-2) +8 412 ,

4.Beneš (Czechy, Osella FA30) +11 419,

5.Degasperi (Włochy, Osella FA30 Gsa) +12707,

6. Łukaszczyk (Polska, Mitsubishi Lancer) +16 663,

7. Bratschi (Szwajcaria, Mitsubishi Lancer Evo VII) + 16 812

8. Pereković (Chorwacja, Mitsubishi Lancer Evo IX) +17.666,

9.V.Jakšić (Czarnogóra, Mitsubishi Lancer Evo) +18.542,

10.Werver (Francja, Porsche 997 GT2) +19.507.

 

Foto JÜRGEN NAGL