Szymon Łukaszczyk wygrywa 12 rundę GSMP w Siennej

Po czterech latach przerwy, rozegrano wyścig na 2770m metrowej trasie z Siennej do Przełęczy Puchaczówka jako Etoll Wyścig Górski Czarna Góra 2019. Trasa zyskała nową nawierzchnie i park serwisowy u podnóża Czarnej Góry. Deszcz, mgła i jesienne temperatury doskwierały zawodnikom już od rana. Z zaplanowanych 3 podjazdów treningowych, organizatorzy zmuszeni byli do odwołania pierwszego w związku z ograniczona widocznością. Trasa okazało się bardzo zdradliwa, na bardzo śliskiej nawierzchni uszkodził swojego Mitsubishi Lancera Marcin Dopierała. O wiele większe konsekwencje miał wypadek Michała Żywarskiego, jego Subaru Impreza opuściło trasę i tyłem samochodu uderzyło w betonową barierę. „Przygodę” zaliczył również Michał Tochowicz, który uszkodził zawieszenie w swojej skodzie i musiał wycofać się z rywalizacji.

Pierwszy podjazd treningowy wygrał Michał Ratajczyk (Mitsubishi Lancer Evo X) 01:36,806 przed Dubajem (Mitsubishi Lancer Berg Monster) +0,647 i Andrzejem Szepieńcem (Mitsubishi Lancer) +4,048. Drugi podjazd treningowy pokazał kto będzie dominował podczas Etoll Wyścigu Górskiego Czarna Góra 2019. Szymon Łukaszczyk wygrał osiągając czas 01:37,345. Tuż za zawodnikiem z Zakopanego zostali sklasyfikowani Ratajczyk +1,211 i Dubaj +2,838. W pierwszym podjeździe wyścigowym z rywalizacją pożegnał się też ubiegłoroczny Mistrz Polski, Michał Ratajczyk (Mitsubishi Lancer Evo X) uderzył w barierę i bardzo poważnie uszkodził samochód. Łukaszczyk wygrał podjazd z czasem 01:34,733, przed Dubajem +1,653 i Szepieńcem +2,092. Drugi podjazd wyścigowy okazał się pechowy dla Dubai-a, z walki wykluczyła go awaria. W trudnych warunkach pogodowych podjazd wygrał Szymona Łukaszczyka 01:34,843, który z bezpieczną przewagą pokonał Andrzeja Szepieńca +4,303 i Romana Barana +7,382. Zawodów również nie ukończył Waldemar Kluza (Skoda Fabia). Ostatecznie, w klasyfikacji generalnej wyścigu zwycięstwo wywalczył na swoim koncie Szymon Łukaszczyk, wyprzedzając Andrzeja Szepieńca +6,395 i Tomasza Myszkiera +12,951.

W grupie E1 wygrał trzeci zawodnik klasyfikacji generalnej, Tomasz Myszkier. Na drugiej pozycji został sklasyfikowany Tomasz Fliśnik (Mitsubishi Lancer EVO VI) +0,738. Trzecia pozycja przypadła Gabrielowi Kubitowi (Honda Integra) +7,940, który tradycyjnie przewodził samochodom grupy 4x2. W klasyfikacji samochodów napędzanych na jedną oś drugie miejsce przypadło Łukaszowi Nowakowi (Seat Leon TCR) +6,374 a trzecie wywalczył Jędrzej Szcześniak (VW Golf) +7,323.

Zaciekła walkę o zwycięstwo w grupie A stoczyli Roman Baran (Mitsubishi Lancer EVO VIII) z Robertem Sługockim (Mitsubishi Lancer EVO X R4). Pierwszy podjazd wygrał Sługocki z przewagą +1,405, lecz w drugim kierowca biało-czerwonego Lancera stracił do Barana +1,620 i ostatecznie kierowca EVO VIII wygrał w klasyfikacji grupy A uzyskując łączny czas 03:25,496. Na trzecim miejscu został sklasyfikowany Karol Krupa (Mitsubishi Lancer EVO VIII) +2,168, który powrócił do ścigania po wypadku w Magurze. W klasie A-2000 najlepszy czas uzyskał Marcin Wilusz (Honda Civic) 03:52,309 przed Pawłem Saneckim (Honda Civic Type R) +5,501.

Konrad Biela ponownie zdominował rywalizacje w grupie N uzyskując łączny czas 03:26,775. Do rywalizacji powrócił Kamil Strama (Mitsubishi Lancer EVO X), który pauzował od wypadku w Limanowej. Kamil ukończył zawody w Siennej na drugim miejscu w grupie N ze stratą +12,990. Trzecie miejsce przypadło „Herbiemu” +19,177. W klasie N-2000 został sklasyfikowany tylko Leszek Orzechowski (Seat Ibiza TDI) 04:08,006.

O zwycięstwo w grupie A/PL walczyli Jacek Madziara (Subaru Impreza) z Maciejem Serafinem (Renault Clio). Pierwszy podjazd z przewagą +2,267 wygrał kierowca Subaru. Drugi podjazd po widowiskowej jeździe wygrał Serafin o +1,553, niestety to nie wystarczyło, aby wygrać w grupie. Natomiast kierowca Clio wygrał klasę A-2000. Trzecie miejsce w grupie i pierwsze w klasie A-1600 zdobył Arkadiusz Borczyk (Honda Civic VTI).

W grupie E0 kolejność była następująca Janusz Grzyb (Honda Civic Type-R FN2) 03:51,719, Paweł Frączek (Honda Civic Type R) +0,164, Piotr Staniszewski (Honda Integra Type R) +5,305. W klasie E0-1150 najlepszy czas uzyskał Grzegorz Jakubiak (Fiat Cinquecento) 04:19,689.

W klasyfikacji generalnej samochodów historycznych najwyższy stopień podium przypadł Marcinowi Kacperkowi (BMW 318is) 03:54,895. Na drugim miejscu został sklasyfikowany Angelo Gilli (Fiat 126) 05:39,019.