Petit zwyciężył w Bieszczadzkim Wyścigu Górskim

Debiutujący na trasie Wujskie - Tyrawa Wołoska, Francuz Sebastien Petit zwyciężył w 47. Bieszczadzkim Wyścigu Górskim.

Francuz jechał bolidem NOVA NP. 01-2, którym startuje także w Mistrzostwach Europy FIA. W klasyfikacji CEZ Srebrny pamiątkowy wieniec odebrał Słowak Igor Drotar (SVK Skoda Fabia), na trzecim miejscu zameldował się Waldemar Kluza (POL, Skoda Fabia), którego czasy nie odbiegały od wyników zawodników jeżdżących znacznie szybszymi bolidami.

Organizowany przez Automobilklub Małopolski Krosno wyścig był 1 Rundą FIA IHC - Międzynarodowego Pucharu FIA w Wyścigach Górskich, 1 Rundą FIA CEZ – Mistrzostw Europy Strefy Centralnej FIA, 1 i 2 Rundą Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, 1 Rundą GSMP Hist. oraz 5 i 6 Rundą Mistrzostw Słowacji.

 

Po sobotnich deszczach, kiedy przeprowadzano podjazdy wyścigowe czempionatów narodowych i treningi klasyfikacji międzynarodowych, niedziela przywitała 82 zawodników piękną słoneczną pogodą, która utrzymała się aż do końca zawodów. W kategorii 1 (samochody produkcyjne) w FIA CEZ doskonale poradził sobie debiutujący w zawodach tej rangi Piotr Parys (POL, Ford Fiesta); wśród aut zgłoszonych w kategorii 2 (bolidy) najszybciej pojechał swoją Osellą PA 30 Petr Vitek (CZE).

Klasyfikacji 2 rundy GSMP przedstawiała się następująco:

  1. Sebastien PETIT Nova NP 01-2 04:37,639            
  2. Piotr PARYS Ford Fiesta 04:47,466
  3. Igor DROTÁR Škoda Fabia WRC 04:48,370            
  4. Waldemar KLUZA Skoda Fabia 04:48,783            
  5. Václav JANIK Lola B03/51 04:56,152            
  6. Sebastian STEC Ford Fiesta 04:58,321            
  7. David DĚDEK Norma M20 FC 04:59,564            
  8. Ferdinand MADRIAN Norma M20 FC 05:02,223            
  9. Roman BARAN Mitsubishi Lancer 05:05,065            
  10. Karel TRNĚNẎ Skoda Fabia 05:06,354            

W grupie pierwszej zwycięzcą został Waldemar Kluza. W grupie drugiej najszybszym zawodnikiem był Karel TRNĚNẎ jadący samochodem Skoda Fabia, który jest bardzo dobrze znany kibicom ze startów Tomasza Myszkiera.

Klasyfikacja grupy 2:

  1. Karel TRNĚNẎ Skoda Fabia 05:06,354            
  2. Christian ZALESKI Porsche 911 Turbo S 05:06,500            
  3. Mariusz STEC Ford Fiesta 05:12,511            
  4. Bartłomiej MADZIARA BMW E36 M3 05:12,756            
  5. Bartosz GRZELECKI BMW E46 M3 05:16,428            
  6. Paweł SANECKI Honda Integra KMS 05:26,395         
  7. Marcin KACPEREK Toyota MR2   05:34,143

W grupie 3 za świetnie dysponowanym Piotrem Parysem i Igorem Drotarem został sklasyfikowany wielokrotny Mistrz Polski Mariusz Stec.

Klasyfikacji grupy 3:

  1. Piotr PARYS Ford Fiesta 04:47,466
  2. Igor DROTÁR Škoda Fabia WRC 04:48,370            
  3. Sebastian STEC Ford Fiesta 04:58,321            
  4. Roman BARAN Mitsubishi Lancer 05:05,065            
  5. Miroslav ŠUTLAK Skoda Fabia 05:08,804            
  6. Bartosz PAWARSKI Mitsubishi Evolution IV 05:14,350            
  7. Ryszard ŻYSZCZYŃSKI BMW E92 05:16,906            
  8. Ivan MUTNANSKY Mitsubishi Lancer EVO X 05:19,648         
  9. Mariusz BIAŁY BMW E30 S54       05:22,950

W grupie 4 najlepsze czasy uzyskał HERBI, wyprzedzając Słowaka Petera Ambruza - obaj w Mitsubishi Lancer EVO. Doskonałą formę przedstawił PUMBA, który VW Sirocco przedzieł samochody z pod zanku trzech diamentów.

Klasyfikacja grupy 4:

  1. HERBI Mitsubishi Lancer EVO X 05:13,522            
  2. Peter AMBRUZ Mitsubishi Lancer EVO IX 05:13,636            
  3. PUMBA VW Scirocco 05:18,273            
  4. Krzysztof DEREŃ Mitsubishi Lancer EVO X 05:19,044            
  5. Krzysztof CHORĄŻY Mitsubishi Lancer EVO 4 05:22,067            
  6. Janusz GRZYB Honda Civic Type R EP3 05:27,938            
  7. Tomas LIEDL Seat Leon Supercopa MK2 05:28,406           
  8. Maciej SERAFIN Renault Clio        05:29,426            

 Najliczniej obsadzona grupa 5 liczyła aż 16 zawodników. 

Klasyfikacja grupy 5.

  1. Bohumir ČAMBÁLIK Honda Civic Type R R3 05:34,777            
  2. Piotr STANISZEWSKI Honda Integra KMS 05:36,892
  3. Piotr ILNICKI Honda Civic Performance 05:37,629            
  4. Krzysztof FARAŚ Honda Civic 05:40,441            
  5. Artur GAŚĆ Honda Integra Type R 05:41,529            
  6. Krzysztof PITERAK Renault Clio Sport 05:44,878            
  7. Mateusz GOŁEK Peugeot 208 R2 05:45,098
  8. Marcin WILUSZ Honda Civic 05:45,874            
  9. Mateusz DRZYZGA Honda Civic EP3 05:46,332            
  10. Grzegorz KLUZA Renault Clio 2 Sport 05:54,342            
  11. Kamil HANDL BMW 318 IS 05:54,450            
  12. Wojciech SOCHA Renault Clio Sport 05:58,573            
  13. Tomáš ČAMBÁLIK Honda Civic Type R R3 EP3 06:07,160            
  14. Rafał MICHALCZAK Honda Civic 06:18,996            
  15. Piotr OCZKOWICZ Kia Pro Ceed 06:26,812            
  16. Anna AMBRUZ Opel Astra SP 07:47,837            

Grupa 10 to auta, które startowały w starej klasie A/PL. Czyli samochody  utraconą homologacją ale nie kwalifikujące się do klasyfikacji aut historycznych. Najlepse czasy uzyskiwał Jacek Madziara w kultowym samochodzie Subaru Impreza 555. Zwycięstwo nie przyszło kierowcy Subaru łatwo, w niedziele musiał odpierać ataki Wojciecha Subocza w Porsche 911.

Klasyfikacja grupy 10.

  1. Jacek MADZIARA Subaru Impreza 555 05:27,921            
  2. Wojciech SUBOCZ Porsche 911 C2 05:37,176            
  3. Tomasz LEWCZUK Honda Civic 05:38,121            
  4. Janusz JANIA Honda Integra Type R 05:41,180            
  5. Adam WOJTUNIK Honda Civic 05:43,092            
  6. Arkadiusz BORCZYK Honda Civic 05:50,079
  7. Rafał SZUMIEC Peugeot 306 05:52,808            
  8. Dominik ZIOBRO Renault Clio 05:55,945            
  9. Dominik DROZD Renault Clio 06:08,598            
  10. Adam GARBACZ Honda Civic EK4 Rallye 06:09,567            
  11. Anna GAŃCZAREK-RAŁ Honda Civic 06:40,847            

Grupa 11 to samochody polskiej produkcji - Fiaty Cinquecento i Seicento. Niedzielne zawody bezapelacyjnie wygrał Bartosz Tondryk, wyprzedzając o 13 sekund Adama Gładysza i Michała Karolczyka. Zacięta walka panowała również w grupie 12 gdzie walkę o wygraną stoczyli kierowcy Fiatów 126 - Piotr Jurkowski i Tomasz Morawiec. Zwycięsko z pojedynku wyszedł Piotrek wyprzedając Tomka o 1,333 sek. 

Nowością w wyścigach górskich był start cross cartów. Przejazdy tych pojazdów napewno podobały się publiczności. Niestety zawody ukończył tylko Teodor Kocur w Semogu Bravo uzyskują łączny czas dwóch przejazdów 05:45,763.

W klasyfikacji aut historycznych zwycięzcą został Marek Suder w pieknej replice Forda Sierry Cosworth Mariana Bubleicza. Podium uzupełnili Marcin Grzelewski - Ford Sierra Cosworth i Jakub Zalega VW Golf GTI 16v.

Niedzielne zawody obfitowały w długie przerwy. Organizatorzy postanowili anulować drugi podjazd treningowy ze wzgledu na długą przerwę po awariach zawodników. Pierwszy podjazd wyścigowy trwał ponad 3 godziny, ze względy na kilka przerw spowodowanych wypadkami i awariami. Drugi podjazd wyścigowy odbył się bardzo sprawnie.

Następny wyścig z cyklu GSMP już za dwa tygodnie, tym razem barwna wyścigowa karawana przeniesie się w okolice Gorlic, na 8 Wyścig Magura Małastowska.

Informacja prasowa.