Waldek Kluza wygrywa I eliminację GSMP w Załużu
Waldek Kluza w nowym samochodzie – Skoda Fabia S2000 turbo, okazał się najszybszym kierowcą pierwszego dnia 43 Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego. Zawodnik podczas pierwszego podjazdu wyścigowego uzyska ł 2:26,988. W drugim podjeździe wyścigowym, Waldek nie był w stanie poprawić swojego czasu ze względu na pogarszające się warunki pogodowe i musiał zadowolić się czasem 2:44,902.
Na drugim miejscu uplasował się Dubai, który źle dobrał opony na pierwszy podjazd wyścigowy uzyskując 2:32,908. Drugi podjazd to popis mistrzowskiej jazdy Dubaia, który wygrał podjazd – 2:44,574. Niestety strata za pierwszego podjazdu była zbyt duża, aby nawiązać walkę o pierwsze miejsce.
Na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej po dwóch podjazdach uplasował się Karel TRNĔNÝ, startujący Skodą Fabią WRC. Tuż za podium znalazł się Michał RATAJCZYK w Mitsubishi Lancer EVO. Zawodnik ten po rocznej przerwie wraca na trasy GSMP.
Pogoda niestety nie sprzyjała samochodom kategorii II na osiągnięcie najwyższych miejsc w klasyfikacji generalnej. W tej klasyfikacji najszybszy był Jozef BÉREŠ jun. w Tatuus PY012, uzyskując odpowiednio 2:32,724 w pierwszym podjeździe i 2:52,711 w drugim. Drugie miejsce zajął Denis SUJA w Tatuus FR2000 - 2:54,475 i 4:26,339
Grupa N to pewne zwycięstwo Petera Jureny, który był szybszy od Karola Krupy i Rafała Serafinowicza, którzy dysponowali Lancerami Evo.
Grzegorz Kozioł podczas inauguracji sezonu pewnie wygrał rywalizację w gr. A z Piotrem Ostrowskim. Na trzecim miejscu był Robert Sługocki w Mitsubishi Lancer EVO X R4.
Grupa A/PL padła łupem Michała Żywarskiego w kultowym Subaru Imprezie 555, który w dwóch podjazdach wyprzedził w Górach Słonnych Marcina Dopierałę w Mitsubishi i Jacka Handla, który w Załużu pojawił się BMW M3.
W klasyfikacji samochodów przednionapędowych konkurencji nie miał Konrad Biela w Renault Clio RS, który był szybszy od Gabriela Kubita. Trzecie miejsce to Bartosz Herban w pięknym Peugeocie 208.
Klasa historyczne po zeszłorocznej zapaści budzi się do życia. Najszybszy w dwóch podjazdach okazał się Wojciech Koczeski w Subaru Legacy RS. Wojciech Subocz w Porsche 911 C2. Trzecie miejsce zajął Wojciech Myszkier w VW Golf.
.