Niedziela dla Václawa Janika w Załużu
Za nami druga runda GSMP – 43 Bieszczadzki Wyścig Górski. Połączenie aż czterech różnych cyklów rozgrywek sprawiło, że tłumy kibiców mogły oglądać wyjątkowo mocną stawkę zawodników (i ich maszyn). O atrakcje zadbała również pogoda.
Dzisiaj pogoda dopisała i można było sprawnie rozegrać cztery podjazdy. Poranny trening oraz podjazdy wyścigowe odbyły się przy pięknej słonecznej pogodzie.
Liderem wyścigu i drugiej rundy GSMP 43.Bieszczadzkiego Wyścigu Górskiego został Václaw JANIK,. W pierwszej dziesiątce znalazły się 3 samochody kategorii II . Trzeci był Jozef BÉREŠ jun. a piąty Jiři SVOBODA w Norma M 20 F. Jedyny polak w tej kategorii Paweł Rzadkosz w Intech-u 1000 zajął 36 miejsce w klasyfikacji generalnej, warto wspomnieć że to był debiut tego zawodnika z samochodzie z nadwoziem otwartym.
Zwycięzca pierwsze rundy GSMP – Kluza a tekże Igor Drotar nie wystartowali do drugiego podjazdu z powodu awarii.
W klasyfikacji Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski pierwsze miejsce zajął Dubai 4:46,856. Drugi był Roman Baran +0:19,378, wyprzedzając Grzegorza Kozioła w A-grupowym Lancerze.
Grupa N to ponowne zwycięstwo Petera Jureny, który był szybszy od Rafała Serafinowicza i Karola Krupy – wszyscy w Lancerach EVO.
Grzegorz Kozioł Mitsubishi Lancer EVO 8 ponownie wygrał z rywalizację w gr. A z Piotrem Ostrowskim Mitsubishi Lancer EVO 8. Na trzecim miejscu był Robert Sługocki w Mitsubishi Lancer EVO X R4.
Grupę A/PL wygrał Jacek Handl w BMW M3, który w dwóch podjazdach wyprzedził w Załużu Marcina Dopierałę w Mitsubishi Lancerze i Michała Żywarskiego w Subaru Imprezie.
W klasyfikacji samochodów klasy E1-2000 zwycięzcą został Peter AMBRÚZ w Vauxhall Vectra ST , który był szybszy od Przemysława Pieniążka w Renault Clio. Trzecie miejsce to debiutant w GSMP Radosław WĘGRZYN.
W klasie „debiutantów” E0, najlepszym czasem mógł pochwalić się Marcin STANIAK w BMW E30. Drugie miejsce to Mariusz BIAŁY również w BMW E30. Nie wątpliwie wielkim nieobecnym był Eugeniusz Kurlikowski, który bardzo wiele zrobił aby ta klasa „ożyła”
W klasie historycznej o zwycięstwo walczył Wojciech Koczeski Subaru Legacy RS z Wojciechem Suboczem w Porsche 911(964). Ostatecznie Porsche okazało się szybsze od Subaru. Na trzecim miejscu podium stanął trzeci Wojciech – Myszkier VW Golf GTI.