Nowy rekord trasy Christiana Merli! Szymon Łukaszczyk wygrywa 6 rundę GSMP.

Christian Merli trzeci raz z rzędu wygrał polską rundę EHCC - 10 Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą  , poprawiając własny rekord trasy sprzed roku o 2,148 sekundy. Guy Demuth ustąpił kierowcy Oselli o 19,3 s. Trzecie miejsce przypadło Fausto Bormoliniemu. Najlepszy z polskich kierowców, Szymon Łukaszczyk zajął szóstą lokatę, pierwszą w klasie. Tegoroczny debiutant w wyścigach górskich ponownie triumfował w rundzie GSMP. Podium uzupełnili Michał Ratajczyk i Waldemar Kluza, nadal lider punktacji.

Dzień rozpoczął się od decyzji Zespołu Sędziów Sportowych, którzy po rezygnacji Vladimira Vitvera (CZE) z ukończenia zawodów dokonali korekty rezultatów. Tym samym na trzecie miejsce tej rundy awansował lider GSMP Waldemar Kluza. 

Christian Merli (ITA, Osella FA 30 Zytek LRM) podczas porannego podjazdu treningowego, rozpoczynającego drugi dzień wyścigu w Limanowej znów popisał się najlepszym wynikiem w stawce 104 kierowców startujących w imprezie. Jednak dopiero podczas pierwszego podjazdu wyścigowego 9 Rundy FIA EHC pokazał swoje możliwości, zwyciężając podjazd i bijąc swój własny, zeszłoroczny rekord trasy. Od dziś wynosi on 1:51,398. Ze znaczną stratą, za włoskim kierowcą uplasowali się Guy Demuth (LUX, Norma M 20 FC) i Fausto Bormolini (ITA, Reynard K02). Średnia prędkość Merlego na trasie to aż 178 km/h. 

Na  podjeździe treningowym wśród zawodników GSMP najszybszy był Michał Ratajczyk (POL Mitsubishi Lancer IX 7 Motorsport), jednak pierwszy podjazd wyścigowy należał znów do najszybszego kierowcy wyścigu, Szymona Łukaszczyka ( Mitsubishi Lancer Evo V). Drugi był Waldemar Kluza (Skoda abia 2000) a trzeci Michał Ratajczyk (Mitsubishi Lancer EVO IX Motorsport.

Na trasie trzykrotnie pojawiła się czerwona flaga, po awarii Janusza Jani (POL) i Mateusza Ferugi oraz po kolizji Jacka Madziary (POL). 

Podczas drugiego podjazdu wyścigowego znów pojawiła się czerwona flaga – trasę opuścił Maciej Serafin (POL Renault Clio). Znów najszybszy w GSMP okazał się Szymon Łukaszczyk i to do niego należy 6 Runda cyklu. Na miejscu drugim sklasyfikowano Michała Ratajczyka a na trzecim, Waldemara Kluzę. W grupie A najszybszy był Szymon Piękoś, w Grupie N Karol Krupa. Wśród samochodów klasyfikowanych w GSMP Historycznych wszystkie podjazdy zdominował Wojciech Koczeski. 

Wszyscy kibice czekali na kolejny przejazd bolidów uczestniczących w wyścigu, klasyfikowanych w 9 Rundzie FIA EHC. Nieco spadła temperatura, co tworzyło idealne warunki dla kierowców tych aut do osiągania dobrych wyników. Jednak Merli pojechał nieco wolniej, i tak zajmując pierwsze miejsce w podjeździe i Rundzie FIA EHC w kategorii 2 (competition). Miejsce drugie przypadło kierowcy z Luxemburga Guyowi Demuthowi a trzecie doświadczonemu Fausto Bormoliniemu. W kategorii 1 ( Productions) zwyciężył Pierre Courroye (FRA McLaren MP4-12C GT3), kolejne stopnie na podium zajęli Polacy: Robert Sługocki (Mitsubishi Lancer EVO 10 R 4) i Łukasz Niemiec (Mitsubishi Lancer Evo X).

10. WYŚCIG GÓRSKI LIMANOWA - PRZEŁĘCZ POD OSTRĄ

EHCC
1. Christian Merli (I) Osella FA30 3.46,204(1. E2 SS-3000)
2. Guy Demuth (L) Norma M20FC +19,314 (1. E2 SC-3000)
3. Fausto Bormolini (I) Reynard K02 +20,092 (2. E2 SS-3000)
4. Petr Vitek (CZ) Osella PA30 +26,802 (2. E2 SC-3000)
5. Petr Trnka (CZ) Ligier JS 53 Evo 2 +28.756 (1. E2 SC-2000)
6. Szymon Łukaszczyk (PL) Mitsubishi Lancer Evo V +33,123 (1. E2 SH+3000)
7. Vladimir Vitver (CZ) Audi TT-R DTM +36,092 (2. E2 SH+3000)
8. Fabien Bouduban (CH) Norma M20FC +37,667 (3. E2 SC-3000)
9. Andrzej Szepieniec (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +41,601 (3. E2 SH+3000)
10. Andrea Bormolini (I) Osella PA20 +42,856 (1. CN-3000)
 
6 RUNDA GSMP
1. Szymon Łukaszczyk (PL) Mitsubishi Lancer Evo V 4.19,327 (1. E2 SH+2000)
2. Michał Ratajczyk (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +2,056 (1. E1+2.0/4x4)
3. Waldemar Kluza (PL) Skoda Fabia S2000 +2,769 (2. E1+2.0/4x4)
4. Andrzej Szepieniec (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +8,478 (3. E1+2.0/4x4)
5. Mariusz Stec (PL) Ford Fiesta Proto +9,526 (4. E1+2.0/4x4)
6. Tomasz Myszkier (PL) Skoda Fabia WRC +12,026 (5. E1+2.0/4x4)
7. Tomasz Terlikowski (PL) Ford Fiesta Proto +18,550 (1. E1+45)
8. Ferdinand Madrian (A) Norma M20F +18,668 (1. E2 SC-3000)
9. Jędrzej Szcześniak (PL) Porsche 911 GT3 Cup +28,252 ((1. E1+2,0/4x2)
10. Szymon Piękoś (PL) Mitsubishi Lancer Evo VIII +30,112 (1. A+2000)
 
PUNKTACJA GSMP
1. Kluza 86, 2. Ratajczyk 68, 3. Łukaszczyk 67, 4. Stec 38, 5. T. Myszkier 36, 6. Dubai 35, Drotár 35, 8. Szepieniec 32, 9. Terlikowski 28, 10. Szcześniak 17.