120 zgłoszeń do wyścigu AUTOPOLA Jankov Vrsok 2018
Słowacki wyścig na Jankov Vrsok będzie „wyjazdowymi” rundami Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski numer 7 i 8, rozgrywanymi przy okazji eliminacji FIA CEZ ( Mistrzostwa Europy FIA Strefy Centralnej) i Mistrzostw Słowacji. Łącznie podczas imprezy prowadzonych będzie aż 7 klasyfikacji dla wyścigowych pojazdów współczesnych i historycznych.
Historia wyścigów rozgrywanych koło miasteczka Banovce nad Bebravou jest dość krótka; po raz pierwszy na liczącej 3 700 metrów ( 27 zakrętów) trasie ścigano się
w 1994 r. Pierwszym zwycięzcą zawodów był Jozef Studenič, jadący VW Golfem GTi 16V. Na liście zwycięzców najczęściej pojawia się Jaroslav Krajči, który tryumfował tu aż 18 razy. Na najwyższym stopniu podium trzykrotnie stawał Tomasz Nagórski, raz Mariusz Stec i raz Paweł Dytko. Od 2003 słowackie wyścigi są także rundami GSMP ( poza 2008).
Rekordzistą trasy jest Jaroslav Krajči, który w 2013 r. pojechał Lolą B 02/50 1:43.451; najszybszym kierowca w kategorii aut z nadwoziem zamkniętym od 2015 jest Jozev Béreš ( Skoda Fabia WRC ) z czasem 1:51.290.
W gronie 120 zgłoszonych kierowców znalazło się 52 Polaków; do GSMP klasyfikowanych będzie 80 zawodników z Polski, Słowacji i Austrii.
Na Słowacji obejrzymy prawie wszystkich liderów klasyfikacji generalnej GSMP: Waldemara Kluzę (Skoda Fabia S 2000), Michała Ratajczyka , Igora Drotara (Skoda Fabia RS DTRi) i Szymona Łukaszczyka (Mitsubishi Lancer Evo V); niestety zabraknie DUBAI’a, który tydzień wcześniej w Limanowej zaliczył kolejną awarię swojego auta. Dogonić czołówkę na pewno będzie się starał Mariusz Stec ( Ford Fiesta Proto Stecmotorsport), wciąż jeszcze mający teoretyczne szanse na podium na koniec sezonu mistrzostw.
W komplecie w Banovcach stawią się liderzy Grupy A: Szymon Piękoś, Marcin Wrona ( Renault Clio R 3 T) i Radosław Ćwięczek ( Peugeot 208 R 2), w Grupie N Karol Krupa (Mitsubishi Lancer Evo IX), Łukasz Kabaciński ( Mitsubishi Lancer EVO X), Petr Jurena (Mitsubishi Lancer Evo IX) i Marcin Wilusz ( Honda Civic Type-R). Pod nieobecność Wojciecha Myszkiera na prowadzeniu w GSMP Historycznych ma szansę umocnić się Wojciech Koczeski (Subaru Legacy RS).
Po raz drugi w tym sezonie zobaczymy bolid w polskich barwach: w tej rzadkiej u nas kategorii Polskę reprezentować będzie Paweł Rzadkosz, który wsiądzie do Intecha 1000 GSXR.
Na liście zgłoszeń znaleźli się także wielokrotny Mistrz Europy FIA CEZ w grupie A Grzegorz Duda ( który w Polsce w ostatnich sezonach nie startuje) oraz Marian Czapka zdobywający punkty w FIA CEZ Historic.
Zawody rozpoczną się w piątek 3.08 Odbiorem Administracyjnym i Badaniem Kontrolnym, w sobotę 4.08 odbędą się treningi i wyścigi czempionatów narodowych, w niedzielę 5.08 treningi i wyścigi wszystkich klasyfikacji, w tym FIA CEZ. W Zespole Sędziów Sportowych Polskę reprezentować będzie Bogdan Pałka, dyrektor niedawnej 9 Rundy FIA EHC ( Mistrzostwa Europy FIA w Wyścigach Górskich)
w Limanowej.
3.08 piątek
11.00 – 20.00 Odbiór Administracyjny, Badanie Kontrolne
4.08 sobota
8.00 Podjazd treningowy
10.15 Podjazd treningowy
13.00 1 Podjazd wyścigowy (FIA CEZ – treningowy)
15.15 2 Podjazd wyścigowy ( FIA CEZ treningowy)
18.15 Ceremonia wręczania nagród
5.08 niedziela
8.00 Podjazd treningowy
10.15 Podjazd treningowy
13.00 1 Podjazd wyścigowy (wszystkie klasyfikacje)
15.15 2 Podjazd wyścigowy ( wszystkie klasyfikacje)
18.15 Ceremonia wręczania nagród