Puchar Narodów podczas FIA Hill Climb Masters

14 października we włoskim Gubbio, podczas zawodów FIA Hill Climb Master zostanie rozegrany Puchar Narodów. Do tej konkurencji zostało zgłoszonych 20 narodowych zespołów.
W tej trzeciej edycji FIA Hill Climb Masters liczba delegacji krajowych wzrosła do 20, w porównaniu z 12 w 2014 i 14 w 2016. Mamy do czynienia ze znaczącym wzrostem popularności tej konkurencji. 20 zespołów, z których każdy składa się z 4 kierowców to 80 zawodników - czyli blisko połowa wszystkich uczestników - reprezentujących swój kraj i walczących pod swoją flagą narodową.
W przypadku Pucharu Narodów w każdej drużynie będzie czterech kierowców wybranych przez ich ASN i kapitana. Kierowcy wezmą udział w indywidualnych zawodach. Jeśli jednak mają poprowadzić swoją drużynę narodową do chwały, będą musieli wykonać znacznie bardziej precyzyjne dwa przejazdy. W rzeczywistości klasyfikacja Pucharu Narodów zostanie ustalona na podstawie różnicy czasów z dwóch podjazdów, a nie na podstawie czystych wyników. Będzie to również sposób na stworzenie szansy dla kraju, który niekoniecznie będzie ścigał się najszybszymi samochodami, być może, dlatego, że krajowe przepisy techniczne są mniej liberalne niż w innych krajach.
Klasyfikacja tej konkurencji będzie oparta na różnicy między czasami dwóch podjazdów wyścigowych przez każdego z wyznaczonych kierowców - a zwycięski zespół będzie tym, który uzyska najmniejszą zarejestrowaną różnicę czasu pomiędzy trzema najlepszymi kierowcami.
Przed walką na trasie, zespoły wezmą udział w paradzie w sobotę wieczorem, ulicami Gubbio. Tam zawodnicy zostaną przedstawione publiczności, u stóp Palazzo dei Consoli, na Piazza Grande, który dominuje nad tym pięknym średniowiecznym miastem. Dla obecnych kierowców i zespołów z pewnością będzie to wzruszające doświadczenie, chwila dumy i uznania.
Włochy jak i Słowacja odniosły już zwycięstwo w Pucharze Narodów. Sześć krajów po raz pierwszy wystawi swoje zespoły w tym roku: Hiszpania, Portugalia, Malta, Kosowo, Chorwacja i Słowenia.
Wprowadzono następujące drużyny narodowe:
POLSKA (Kapitan: SÜSS Mariusz):
STEC Mariusz, PIEKOS Szymon, HANDL Jacek, BIELA Konrad
BELGIA (Kapitan: BODART Patrick):
VANDERVINNE Henri, STARCK Sébastien, CAZZOLI Bruno, BLOCKX Leonard
BUŁGARIA (Kapitan: NIKOLCHEVA Violeta):
STOEV Stefan, ZLATKOV Nikolay, TELIYSKI Yuliyan, IORDANOV Kosyou
CHORWACJA (Kapitan: PARO Sanjin):
PEREKOVIĆ Domagoj, MUHVIĆ Tomislav, JURANIĆ Bojan, BRKLJAČIĆ Matija
REPUBLIKA CZESKA (Kapitan: KOUBEK Jiri):
TRNKA Petr, VONDRÁK Martin, VITVER Vladimír, VOJÁČEK Lukáš
FRANCJA (Kapitan: TESSIER Samuel):
PETIT Sébastien, MEILLON David, WERVER Nicolas, POINSIGNON Yannick
NIEMCY (Captain: SCHACKMANN Christoph):
ELLER Hans-Peter, EBENHÖH Armin, PISANO Egidio, SCHULTE Manfred
GRECJA (Captain: XANTHAKOS Marios):
ILIOPOULOS Panagiotis, KEHAGIAS George, LIORIS Panagiotis, SOLDATOS Panagiotis
IRLANDIA (Kapitan: WHITE Billy):
O'CONNELL Paul, GARDINER Tommy, FAY Dara, O'SHEA Mick
WŁOCHY (Kapitan: DALMERI Fiorenzo):
FAGGIOLI Simone, MERLI Christian, SCOLA Domenico, CUBEDA Domenico
KOSOWO (Kapitan: REXHEPI Ismet):
CANOLLI Bardhyl, BUNJAKU Besfort, KALENDERI Liridon, DEMOLLI Gazmend
LUKSEMBURG (Kapitan: HARTZ Norbert):
DEMUTH Guy, DONKELS Daniel, MARCHIONE Canio, VALENTINY Charles
MALTA (Captain: TONNA Jonathan):
DUNFORD James, CAMILLERI Keith, GALEA Noel, BUGEJA Didier
PORTUGALIA (Captain: GUIMARAES Nuno):
TEIXEIRA Joaquim, CORREIA Manuel, CORREIA José, SARAIVA Pedro
RUMUNIA (Kapitan: STOEAN Marius):
SAVU Marius Liviu, BOTEZ Vasile Sorin, GHIGEA Catalin-Cedric, RUSU Ramona Paula
SŁOWACJA (Kapitan: STROBL Teodor):
ONDREJ Tomás, MILON Ján, JUREŇA Peter, AMBRÚZ Anna
SŁOWENIA (Captain: POBERZNIK Ferdo):
BUBNIČ Milan, CUDEN Matevž, PREK Aleš, MARC Peter
HISZPANIA (Kapitan: ANDRES PEREZ Pablo):
IRAOLA Joseba, VILLA Javier, FLORES Garikoitz, PERELLO Enrique
SZWAJCARIA (Kapitan: FALK Patrick):
STEINER Marcel, BOUDUBAN Fabien, SCHNELLMANN Roger, NEFF Frédéric
WIELKA BRYTANIA (Kapitan: WILSON Tim):
WILLIS Trevor, HAIMES Paul, NEATE Gavin, BRANT Richard
źródło: FIA.com