Christian Merli - niepokonany w Sternberku

Christian Merli nadal niepokonany w  Mistrzostw Europy FIA w 2019 roku: w Sternberk, w Czechach, Włoch osiągnął swoje piąte zwycięstwo z rzędu!

 194 zgłoszeń napłynęło do organizatorów zawodów w Czechach - z których 51 rywalizowało w Mistrzostwach Europy - czeski klasyk Ecce Homo w Sternberku nie przebiegał całkowicie gładko; kilka incydentów z silnikami, przez co ślady oleju na torze wymagały długich przerw podczas niedzielnych podjazdów wyścigowych.

 

Impreza zakończyła się więc późno, po godzinie 18.30, ale w spektakularny sposób: ostatni kierowca, który zaatakował 7,8 kilometrowy tor, Christian Merli, wyznaczył czas, który zaskoczył wszystkich za nim. Uzyskując czas  2'39 ”93, kierowca Oselli FA30 Zytek pokonał rekord trasy o półtorej sekundy i wyprzedził swojego najbliższego przeciwnika o ponad dziewięć sekund w dwóch podjazdach wyścigowych! Mimo że Simone Faggioli (Norma M20FC Zytek) wygrał czeskie zawody dziewięć razy w przeszłości, nie był w stanie się zbliżyć do zwycięzcy.

 

Różnica czasowa pomiędzy dwoma pierwszymi zawodnikami była dość znaczna, jednak walka o trzecie miejsce była zacięta. Włoch Diego Degasperi (Osella FA30 Zytek) zdobył brąz, pokonując szwajcarskiego kierowcę Joela Volluz (Osella FA30 Judd) zaledwie o jedną dziesiątą sekundy, a czeski kierowca Milos Benes (Osella FA30 Zytek) o osiem dziesiątych sekundy.

 

Sébastien Petit (Norma M20FC Honda), który poważnie uszkodził w Portugalii swój samochód wystartował słabszym samochodem w grupie CN. Stoczył bój o zwycięstwo z Marco Capucci (Osella PA21S Honda). Tylko dwie setne sekundy oddzieliło Francuza od Włocha w drugim podjeździe! Kiedy czasy dwóch wyścigów zostały dodane, Petit miał tylko jedną sekundę przewagi nad Capucci. To zwycięstwo w grupie CN oznaczało, że wrócił na trzecie miejsca w mistrzostwach w kategorii 2.

 

Grupa N była nie mniej gorąca, walka rozegrała się między Antonino Migliuolo i czechem Ivo Holanem, różnica pomiędzy Mitsubishi Lancer Evo IX po dwóch podjazdach wyścigowych wyniosła tylko 62 setne sekundy, z korzyścią dla Włocha.

 

Pozostałymi zwycięzcami grupy w Sternberk byli Słowacy Jan Milon (pierwszy w GT za kierownicą swojego McLarena 650S GT3) i Ivan Mutnansky (pierwszy w S20 w   Mitsubishi Lancer Evo X R4), a Czesi Marek Rybnicek (zwycięzca w E2- SH ze swoim McLarenem F1 Evo)Waldemar Kluza zajął drugie miejsce w klasie E2-SH+3000, ustępując Igorowi Drotárowi o 4,1 sekundy. Lukas Vojacek (pierwszy w grupie A ze swoim Subaru Impreza WRX STI).

 

Następne zawody odbędą się w  Niemczech - Glasbachrennen jako szósta runda Mistrzostw Europy FIA w wyścigach górskich, w dniach 15 i 16 czerwca.

ECCE HOMO ŠTERNBERK
1. Christian Merli (I) Osella FA30 5.22,22
2. Simone Faggioli (I) Norma M20FC +9,11
3. Diego Degasperi (I) Osella FA30 +16,15
4. Joël Volluz (CH) Osella FA30 +16,25
5. Miloš Beneš (CZ) Osella FA30 +16,97
6. Guy Demuth (L) Norma M20FC +20,14
7. Václav Janík (CZ) Norma M20FC +20,91
8. Dušan Nevěřil (CZ) Norma M20FC +30,02
9. Fausto Bormolini (I) Reynard K02 +31,42
10. Christoph Lampert (A) Osella FA30 +34,31
...
28. Waldemar Kluza (PL) Skoda Fabia +1.11,22 (2. E2-SH+3000)