Lampert zwycięzcą Glasbachrennen
Podczas obfitych opadów deszczu została rozegrana szósta runda Mistrzostw Europy. Glasbachrennen w Niemczech był świadkiem pierwszego w historii zwycięstwa Austriaka Christopha Lamperta za kierownicą swojej Oselli FA30 Zytek. Timo Bernhard, gość honorowy i dwukrotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans, wygrał zawody w kategorii 1.
Regulamin Mistrzostw FIA Hill Climb przewiduje, że spośród 12 rund w kaledarzu, kierowcy mogą punktować w 10 rundach do końcowej klasyfikacji sezonu. Proces obliczania wyników jest dwojaki: kierowcy mogą używać jednego jokera podczas pierwszych sześciu rund sezonu, a drugiego jokera podczas ostatnich sześciu wydarzeń roku. W tej małej grze, Włosi Christian Merli i Simone Faggioli postanowili opuścić szóstą rundę Mistrzostw Europy rozgrywaną w Niemczech, po tym jak każdy z nich wygrał maksymalną liczbę punktów w pierwszych pięciu wyścigach w swoich kategoriach (E2-SS i E2-SC).
Brak tych dwóch wielkich nazwisk otworzył drzwi do zwycięstwa, zawodnikom zajmujących miejsca poza pierwszą dwójką, w tym Luksemburczyka Guy Demutha (Norma M20FC Judd), Włocha Diego Degasperiego (Osella FA30 Zytek) i austriacki Christoph Lampert (Osella FA30 Zytek). Podjazdy treningowe, które odbyły się w sobotę na suchej nawierzchni, potwierdziły że zawodnicy wcześniej wymienieni uzyskują bardzo zbliżone czasy. Podczas gdy Lampert był najszybszy, musiał zmagać się z kilkoma usterkami elektrycznymi związanymi z silnikiem, co było powodem do obaw o końcowy wynik. Na szczęście jego mechanicy byli w stanie znaleźć rozwiązania problemów po wielu godzinach pracy. W sobotę pogoda była zmienna czasami sporadyczny, czasem intensywny deszcz zakłócił płynne prowadzenie podjazdów, a nawet zmusił sędziów do zatrzymania wyścigu, aby kierowcy mogli wyposażyć swoje samochody w odpowiednie opony. Różnice między warunkami drogowymi były takie, że końcowa klasyfikacja generalna ujawniła pewne niespodzianki - wśród pojedynczych kierowców i GT były mniejsze samochody, nie kwalifikujące się do Mistrzostw Europy, takie jak Opel Kadett Faulhabera, VW Scirocco Ellera i Opel Corsa Heindrichsa!
Pomimo tych niezwykle niepewnych warunków, Lampert kontrolował sytuację, kończąc dwa podjazdy z bezpieczną przewagą nad Demuthem z Luksemburga. Ścigając się w różnych kategoriach, obaj zdobyli maksymalnie 25 punktów za mistrzostwo. Po wyścigu Demuth zajmuje czwarte miejsce a Lampert piątemiejsce w klasyfikacji rocznej.
Doświadczony kierowca Timo Bernhard, który znany jest ze startów na torach wyścigowych Europy, przyjął zaproszenie organizatorów i pojawił się na starce w Porsche GT3R. Zaprezentował swój talent w kategorii 1 Mistrzostw Europy, a nawet zdołał umieścić swój GT3 przed samochodami w Grupie E2-SH - rzadki przypadek.
Pozostałe zwycięstwa w grupie wygrali Dan Michl (E2-SH, Lotus Elise V8), Christian Bouvier (CN, Wolf GB08 Honda), Lukas Vojacek (A, Subaru Impreza WRX STi) i Antonino Migliuolo (N, Mitsubishi Lancer Evo IX) z dwoma ostatnimi na tej liście, w tej kolejności, pierwsze dwa miejsca w klasyfikacji tymczasowej kategorii 1 w połowie mistrzostw.
Siódme eliminacja europejskiej mistrzostw odbędzie się w dniach 6 i 7 lipca we Włoszech, na legendarnej, 17-kilometrowym trasie, który łączy Trento z Bondone. Christian Merli i Simone Faggioli zapowiedzieli udział w tym wyścigu. Możemy być pewni że zostanie ustanowiony nowy rekord trasy, poniżej 9 minut. W 2017 roku Faggioli wygrał z czasem 9:00'52!
1. Christoph Lampert (A) Osella FA30 4.57,442
2. Guy Demuth (L) Norma M20FC +15,649
3. Stefan Faulhaber (D) Opel Minichberger Kadett 16V +19,915
4. Hans-Peter Eller (D) Volkswagen Scirocco +19,641
5. Andy Heindrichs (D) Opel Wiebe Corsa 16V RR +23,932
6. Mikko Kataja (FIN) Toyota Starlet +29,172
7. Timo Bernhard (D) Porsche 911 GT3 R +30,923
8. Thomas Strasser (A) Volkswagen Scirocco +31,785
9. Diego Degasperi (I) Osella FA30 +32,976
10. Franz Weissdorn (D) Volkswagen Polo I 16V +35,255